بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

میم.ه.الف.جیم.ر.ت : مهاجرت

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۴ ب.ظ

رفتن به حومه شهر برای آشیما از مهاجرت از کلکته به کمبریج هم سخت تر و تلخ تر بوده. دلش میخواست آشوک پیشنهاد کار در شمال شرق را قبول میکرد که توی شهر میماندند. فکرش هم شوکه آور است که این شهرک دانشگاهی نه چیزی به اسم پیاده رو دارد، نه چراغ های خیابانی و نه وسایل نقلیه عمومی. تا شعاع زیادی از یک فروشگاه درست و حسابی خبری نیست. به تازگی مجبور شده اند یک تویوتا کرولا بخرند ولی آشیما دلش نمیخواهد رانندگی یاد بگیرد. حامله نیست ولی هنوز هم گاهی وقت ها برشتوک برنجی و بادام زمینی و پیاز را توی کاسه با هم قاتی میکند. کم کم به این نتیجه رسیده که خارجی بودن یک جور حاملگی مادام العمر است؛ با یک انتظار ابدی، تحمل باری همیشگی و ناخوشی مدام. یک جور مسئولیت مداوم و بی وقفه.یک جمله معترضه وسط چیزی که یک موقع اسمش زندگی معمولی بوده، فقط برای اینکه نشان بدهد از زندگی قبلی دیگر خبری نیست و جای آن را چیزی پیچیده و پر زحمت گرفته. بنظر آشیما خارجی بودن هم مثل حاملگی غریبه ها را به کنجکاوی وا می­دارد و حس ترحم و ملاحظه ­شان را برمی ­انگیزد.

 

همنام،جومپا لاهیری،ترجمه امیرمهدی حقیقت

  • ماهی

نظرات (۶)

عالیـ
  • آرامیس بانوی هزار فصل
  • قربونت برم مهشاد جون،مشکلم حل شد.ماه که هستی،ایشاله مثل اسمت همیشه شاد باشی عزیزم :*
    پاسخ:
    خب خدا رو شکر که بالاخره درست شد :)
    بابت آرزوی قشنگت هم ممنون :*
    ملموس، نزدیک ولی به شدت تلخ.
    هیچ قت نویسنده های تا این حد تلخ ر دوست نداشتم.
    برا همین با اینکه از یه کسایی مثل کارور و لهیری و گالاگر و اینا خوشم میاد، ولی هزار بار لوسی مونتگومری  رو ترجیح میدم.( نو یسنده ی کتاب های آن شرلی و  قصه های جزیره) چون و قتی ازپای کتاب پا میشم، ته دلم شیرینه، نه تلخ.
    آن شرلی رو شدیدا پیشنهاد می کنم، خصوصاَ به خانما
  • معکوس ماهی
  • lمهشاد عزیزم :)

    لاهیری رو من یک بار نتونستم بخونم و دیگه نخوندم. چندوقت پیش دوباره مترجم دردهاشو خوندم و هنوز توی داستان اولش موندم بس که خوب بود. من دوستش دارم... ترجمه های پیمان خاکسار هم که هیچ. باید شاگرد قصاب رو بدم بخونی :)
    پاسخ:
    اتفاقا عاطفه بس که تو و فریبا از شاگرد قصاب گفتین خودم چند وقت پیش رفتم خریدمش و خوندمش و آخ که چقدر دوستش داشتم :)
    دنیای ملموس جومپا لاهیری...
    خارجی بودن زیادم خوب نیست ,وقتی فکر کنی تو شهر خودتم یه خارجی هستی آره خارجی بودن زیادم خوب نیست ..

    ممنون بابت معرفی کتاب جدید تر :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">