بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

دوستت دارم

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۰ ق.ظ

مدت هاست به این موضوع فکر میکنم که چرا اینقدر ساده و راحت میگوییم دوستت دارم... انگار که گفته باشیم فردا می بینمت یا عجب هوای دل انگیزی یا حتی از این هم ساده تر، اتوبوس رسید!

به این فکر میکنم که از بین تمام دوستت دارم هایی که گفتم و تمام دوستت دارم هایی که شنیدم، چندتایش واقعا باید به زبان می آمدند و چندتا صرفا غلیان احساساتی بودند که در قالب چندین حرف، تبدیل شده بودند به این جمله لعنتی... که دوستت دارم لعنتی!

به رابطه هایم فکر میکنم؛ به عاشقانه هایش. چند بار به اشتباه گفتم دوستت دارم؟ چند بار دوستت دارم برایم شد عادت که فرضا در پایان مکالمه های تلفنی یا دیدارهای روزانه گفتم دوستت دارم بی آنکه واقعا در آن لحظه حس کرده باشم دوستش دارم. به روزهای سیزده-چهارده سالگی ام فکر میکنم و آن سیمکارت نهصد و سی و شش ایرانسل. به تابستانی که مامان در آشپزخانه برای مامان بزرگ چای میریخت و من آرام، در اتاق به صدای پسرکی گوش میدادم که نه اسمش را میدانستم و نه حتی چهره اش را دیده بودم و نمیدانستم از زیر آسمان کدام شهر، آنطور قاطع و شیدا وار به گوشم میخواند که دوستت دارم...

اولین "دوستت دارم" همان بود که نباید به زبان می آورد و نباید می شنیدم و نباید دست هایم می لرزید و نباید قلبم به تپش می افتاد و نباید گونه هایم سرخ میشد و نباید میگفتم که آه... من هم دوستت دارم. کاش کسی یادم داده بود که دوستت دارم حرمت دارد و لازمه اش شناخت است که اگر پسری از ناکجا آباد، بی آنکه حتی نامت را بداند یا خطوط چهره ات را بشناسد یا با ظرافت های رفتاریت آشنا باشد، گفت "دوستت دارم"، دلت نلرزد و لایق بهترین ها ندانی اش که باید سرش فریاد بکشی و گناهکار خطابش کنی؛ چرا که تقدس دوستت دارم را زیر سوال برده.

 هیچکس این ها را یادم نداد که خودم یاد گرفتم و گاهی هم از یاد بردم. یاد گرفتم که دوستت دارم تعهد می آورد. دلبستگی می آورد. قلب ها را بهم گره میزند و شاید گره دست ها را محکم تر کند. که مسیر تازه ای باز میکند و تو را میکشاند به دنبال خودش و هیچ تضمینی نیست که انتهایش روشن باشد. یاد گرفتم که دوستت دارم جادو میکند، اگر و فقط اگر در جای خود به زبان بیاید. 

حالا، در این ساعت که هنوز خورشید بالا نیامده روی تخت دراز کشیدم و به تمام دوستت دارم های اشتباهم فکر میکنم و آخ که این ساعت ها، ساعت های خوبی نیستند.

  • ماهی

نظرات (۱۱)

سلام
من تو 16سال زندگیم تاحالا دوستت دارم رو خرج هیشکی نکردم
حتی واسه عشق دوران بچگیم..اونوقتاکه هف سالم بود
حتی به عشق 10سالگیم که به خودش اجازه داده بود دستمو بگیره هم نگفتم دوستت دارم
الان شونزده سالمه..
تا یک ماه پیش عاشق کسی بودم که بااینکه میدونستم دوستم داره ولی هیچوقت بهش نگفتم دوستت دارم.
هیچوقت نذاشتم بفهمه که دوستش دارم...فک کنم دختر بی تفاوت تر از من تو زندگیش ندیده بود!
لعنت به من......الان دیگه دوستم نداره...و هیچوقت نفهمید که منم دوسش داشتم........

از "دوستت دارم" میترسم
"دوستت دارم ِ"لعنتی...
دوست دارم کامنت بذارم. در مورد فیلم ها. کامنتدونیش بسته است. پس دهن منم بسته میشه.
من نماز نمیخونم، نه اینکه بی قید و بند باشم، خدارو قبول نداشته باشم و .. من نماز نمیخونم و خیلی وقته معلقم! امیدوارم نماز خوندن منم شروع بشه
 
خونه ی جدیدت مبارک مهشاد :)
توی این شب ها هم کلی التماس دعا :)
  • + فـاطمه نـظـرى
  • ولی به نظر من شاید باید در همان دوران-سیزده چهارده سالگی که یا همان پارسالِ من- دوستت دارم های الکی را خرج کنیم تا بلکه بفهمیم این کلمه حرمت دارد و به هر کسی نمیتوان گفت ! باید چوبش را بخوریم تا بفهمیم ! باید تجربه اش کنیم ... شاید تلخ باشد ولی حداقل میدانی که فهمیده ای ! و این خیلی خوب است ... نه؟
  • مصطفی موسوی
  • به نظر من " دوستت دارم "ی که تو چشم یه نفر نگاه میکنی و میگی بیشتر از "بله" ای که به عاقد میگی تعهد میاره
    چه می کنه این دو کلمه ایِ نه حرفی!
    و واقعا هم نباید هرجایی و هروقتی و به هرکسی گفته بشه... چون تاثیر گذاره...خیلی...می تونه تو یه لحظه زندگیتو زیر و رو کنه، زندگیتو بسازه یا خراب کنه... و امان از روزی که روی دور تخریب بیفته... 
  • ساکن چهارخانه ی پیراهنش ...
  • و گذشته ای که برنمیگرده ...
    خب انسان ها زیادی غافلند
    دوستت دارم حرمت داشت....حرمتش خیلی وقته شکسته ....همه احساس ها اسمش شده دوستت دارم:(
  • آرامیس بانوی هزار فصل
  • منم خیلی ازین دوستت دارم های الکی و بی وقت خرج دیگران کردم و خیلی هم شنیدم. عجب اشتباهی،حیف اون دوستت دارم ها :(
    دنیا به من آموخت زیاد نگویم دوستت دارم
    انسان ها از حرف های تکراری زده میشوند
    حتی اگر پای عشق درمیان باشد
    اهورا...
    به ما هم سری بزنید
    دلتون شاد
    لبتون خندون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">