بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

ما جماعت بیمار

شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ب.ظ

خندوانه مهمان برنامه اش میشود افغان ها. می آیند و مثل برنامه های قبل می خندند و میخوانند و میروند و شب رامبد جوان در صفحه اینستاگرامش مینویسد برنامه را دوست داشتید؟ میشود نوشت نه دوست نداشتیم. مهمان هایت را عوض کن. در عوض می نویسیم حالمان از فلانی ها بهم میخورد و آنها سرمایه های ما را بالا کشیدند و جای ما را تنگ کردند و مردم را به تنبلی و بدبختی عادت دادند و ما هرچه میکشیم از آنهاست و باید بروند این جماعت بی غیرت و شما بجای اینکه آنها را بیرون کنید پایشان را به صدا و سیما میکشانید؟ وای بر شما!

به توهین عادت کردیم انگار. به اینکه تا روزگار به کسی سخت گرفت ببندیمش به کنایه و با زبان تندمان تا جایی که جا دارد زخمش بزنیم. عادت کردیم به له کردن. به همه را با یک چوب زدن. به افتخار بیخودی داشتن. به از کاه کوه ساختن. به متوهم بودن. به اینکه منتظر باشیم کسی حرفی بزند و ما هزار جور برداشت درست و غلط از حرفش داشته باشیم. 

شاید اغراق باشد ولی به این فکر میکنم که اگر قدرت جهان دست ما بود و کمی و فقط کمی پیشرفته تر از حالا بودیم و روزگارمان کمی آرامتر بود آنوقت ملتی میشدیم که خود خدا هم بنده نبودیم و پدر و مادر هرکس را که از ما پایین تر بود می آوردیم جلوی چشمش.

  • ماهی

نظرات (۱۳)

اینستاگرام به من نشون داد که خیلی از آدمای که هرروز میبینیم،اون خوش پوشا، اون تحصیل کرده ها، اون روشن فکرا،اون فلانیا خیلیاشون کلشون بوی قرمه سبزی میده و شعورشون نم کشیده..وقتی به پیج دختر از دنیا رفته هم رحم نکردن و چه کامنتای و ...
اینستا رو بستم... این آدما با دهن بسته قابل تحل ترن:)
سلام
بار پیش در مورد مسئله ای که پیش روی یک خانم بود نظر داده بودم، وقتی سر زدم ببینم بحث به کجا رسیده، پست رو پیدا نکردم...  بگذریم


 به نظرم می رسه موضوع افغانها چیزی نیست که بشه با یک پست و یک جمله و یک برنامه جمعش کرد. نباید به افغانها توهین کرد، نباید به هیچ کس توهین کرد. هر انسانی به صرف انسان بودنش قابل احترامه. ولی بهت توصیه میکنم به شکل احساسی با قضیه برخورد نکنی، می تونی یک بار از شخصی که مثلاً نظر مخالف داره دلیل کارش رو بپرسی. مضافاً که یک جامعه شناس هم می تونه در مورد «معضل» حضور افاغنه در ایران برات توضیح بده و بدونی این رابطه دوسویه است و ایرانی هم کم توهین نمی شنون.

پاسخ:
اون پست یه پست موقت بود. یعنی قرار بود چند روز توی صفحه بمونه، کامنت های بقیه رو بگیرم و  به اطلاع دوستم برسونم و بعد هم تمام


مخالفت با توهین فرق داره. خیلی هم فرق داره. ما میتونیم تا ابد مخالف حضور افغان ها در ایران باشیم ولی حق نداریم حتی یک ثانیه هم بهشون توهین کنیم. اصلا چه قانونی همچین اجازه ای بهمون میده که اینقدر راحت به همدیگه توهین کنیم

لایک عزیزم.
خیلی با حرفت موافقم. اگه قراره ما به خارجی هایی که سالهاست ساکن ایرانن توهین کنیم، مردم آمریکا و دانمارک و... هم لابد باید هرچی از دهنشون در آد به ما بگن دیگه. اصلا مگه تو قرآن نداریم اگه شرایط زندگی سخت شد مهاجرت کنید، اونکه مالک زمینه اجازه داده، ما چه حقی داریم آخه.
یادمه سال اول راهنمایی از بچه های کلاس ما پدرش افغان بود، اخراجش کردن و گفتن تبعه هایی که ملیت ایرانی ندارن نمیتونن تو سمپاد درس بخونن؛ نابغه ریاضی کلاسمون بود. بعد بچه خنگای خودمون تو همون آمریکاش چه امکاناتی دارن:((
لایک
  • ساکن چهارخانه ی پیراهنش ...
  • اون شب کامنت ها رو میخوندم و فقط از خودم می پرسیدم :

    چی به سرمون اومده ؟
  • دخت ـجـوزا
  • دیدم کامنت های ان شب را و بسی دلگیر شدم برای خستگی هایی که توی چشم رامبد ماند... برایِ افغانستانی هایی  که بخوانند و تاسف بخورند اخ.

    من برایش یک جمله نوشتم: " خوب بود..خسته نباشید :) "

    مه شاد این پستِ منم در مورد فیلمیه ک ازشون ساخته شده:
    http://soft-lights.blogfa.com/post-247.aspx
    "شاید اغراق باشد ولی به این فکر میکنم که اگر قدرت جهان دست ما بود و کمی و فقط کمی پیشرفته تر از حالا بودیم و روزگارمان کمی آرامتر بود آنوقت ملتی میشدیم که خود خدا هم بنده نبودیم و پدر و مادر هرکس را که از ما پایین تر بود می آوردیم جلوی چشمش."
    دقیقا جمله ای که دوست امریکایی ام که پدرش استاد تاریخ اسلام!!! در یکی از دانشگاههای امریکا هست و البته خودش همکلاس من به من گفت و جوابی نداشتم!
    گفت خیلی دوست دارم بدانم اگر در دسترس  فلانی و فلانی هلیکور اپاچی میبود دقیقا وضعیت جهان الان چگونه بود؟

    + در باره برخورد زشتی که توی همین تهران هم مدتها پیش دیدم توی وب مینوسم بعدها
    راستی سلام :)
    پاسخ:
    سلام :)
    در راه خداست؟!
    پس بده در راه خدا ! (اطلاعات و جزوه ها و آموزشای کلاسو منظورمه!)
    راضی ام به رضای خدا!


    :*
    :)
    پاسخ:
    پنجشنبه به پنجشنبه در راه خدا اطلاعات کلاس داستان نویسی رو در اختیارت میذارم خوب بخت جان :*
    برای درک بیشتر عمق فاجعه، رجوع شود به کتاب «جانستان کابلستان» نوشته ی رضا امیرخانی.
    یه چند سالی افسرده بودن مد بود، حالا انگار بد بودن مد شده.

    -----------

    میگم اگه قدم به قدم منو در جریان کلاس نویسندگی که داری میری بذاری، میشه دزدی؟! میشه استفاده از کلاس بدون پرداخت هزینه؟
    چرا آخه؟
    قول میدم اولین چیزی که نوشتم بدم استاد کلاستون به اسم خودش چاپ کنه جایزه ببره. اون وقت یر به یر می شیم؟
    (بمب انرژی فعلی، شب تاب سابق!)
    پاسخ:
    اتفاقا یه نفر توی کامنت های همون پست توصیه کرده بود که این کتاب امیرخانی رو بخونیم


    ------------
    اولا که بوس به تو بمب انرژی :) :*
    بعدش اینکه این کلاس کلا در راه خداست! یعنی ما بخاطر شرکت توی این دوره های هیچ هزینه ای پرداخت نمیکنیم. به گمونم اشکالی نداشته باشه اگه تو در جریان ریز به ریز کلاس بذارم :)
    اگه هم یه درصد اشکال داشته باشه همون پیشنهاد یر به یر تو رو اجرا میکنیم 
    ما جماعتی که باید خودم رو جزوشون بدونم،عادت کردیم به واکنش های شدید.چه از نوع تمجید و چه سرکوب.تعادل توی حرف زدن خیلی چیزارو حل میکنه . . .
    مهشاد:)
  • آلبرت کبیر
  • یه اخلاق گندی توی ذات خیلی از ایرانیا پیدا میشه و اونم اینه که همیشه جای غر زدن برای خودشون میذارن :|
    ربطی نداره کجا باشی و توی چه موقعیتی :|
    افغان های خیلی صبور هستن خیلی طاقت دارن !
    هیچ وقت دلیل توهین و تحقیر افغان ها رو نفهمیدم. ما و افغان های از لحاظ زبان گفتاری و و دین خیلی به هم شباهت داریم ولی چرا ما عادت کردیم کسی که شبیه خودمون باشه رو تحقیر کنیم؟
    خیلی بد میشیم وقتی فقط به جرم اواره شدن از سرزمینشون کلی تحقیرشون کنیم ..


  • فاطمه سادات
  • یه بار یه  سخنرانی گوشت کردم تحت این عنوان که هیچ کسی جای کس دیگه ای رو تنگ نمی کنه . آدم اگه بخواد با همت و تلاشش میتونه هر چیزیو بدست بیاره  . اون بیچاره ها هم با کمترین حق و حقوقی دارن مزد بازوشونو میگیرن . نه چیز دیگه . ادم عرضه داشته باشه بره دنبال کار امکان نداره پیدا نکنه . 
    پاسخ:
    یک نفر توی همون پست رامبد کامنت گذاشته بود که تمام افغانی ها بیسوادن. حقشونه برن کارهای سخت بکنن. ما با این همه تحصیلات بریم نگهداری از پیرا یا حمالی خونه مردم؟

    خواستم بنویسم براش که احمقانه ترین حرف دنیا رو تو داری میزنی که اولا همه رو جمع میبندی و دوما با این طرز حرف زدن خودت رو تحصیلکرده و لایق بهترین ها میدونی. ننوشتم ولی...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">