بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

رفاقتی

شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹ ب.ظ

یکبار یکی از بچه های عکاس در پیج اینستاگرامش نوشت من عکاسم و عکاسی شغل من است. منبع درآمد من است. دلیلی ندارد بیایم و رفاقتی از شما عکس بگیرم. عکس چیزی است که در قبال پرداخت هزینه اش دریافت میکنید. حرفش حساب است. وقتی کسی برای خرید دوربین و تجهیزاتش هزینه میکند، چه دلیلی دارد بیاید و رفاقتی از ما عکس بگیرد. اینکه خودش بخواهد یک بحث است. اما اینکه ما بیاندازیمش توی رودربایستی بحثی دیگر.

بارها اتفاق افتاده که دوست ها و اطرافیان برایم فایلی را فرستادند تا ترجمه کنم و بعد رفتند که رفتند. فارغ از اینکه ترجمه منبع درآمد من است، من برای اینکار وقت و انرژی ام را میگذارم. آنهایی که ترجمه کردند میدادند که ترجمه کردن چقدر کار سخت و زمانبری است. پس لزومی ندارد من بصورت رایگان و رفاقتی برای شما کاری را انجام دهم. این قانون ساده را هرگز فراموش نکنید که به ازای دریافت هر خدمت یا محصول باید و باید و باید هزینه ای پرداخت شود. حالا رفیق گرمابه و گلستان من هستی که باش. جایت روی چشم های من. اما این بحثش جداست.

  • ماهی

نظرات (۱۶)

  • رها مشق سکوت
  • از قدیم گفتن حسابِ حسابه، کاکا برادر


  • خمار مستی
  • آخه یه سریا هم هستن رفاقتی نیست قضیه شون
    ولی پر رو پر رو میپیچونن...
    حالا بماند :(
  • سید مصطفی
  • سلام
    چقدر از ته دل مینوی
    مثل ماهی کوچولوهای شفافی که ضربان قلبشون از بیرون بدنشون پیداست
    پاسخ:
    چه تعریف خوبی :)
    البته
    کلا رفاقت نشود محلی برای سوء استفاده
    چه آگاهانه
    چه ناآگاهانه

    If you're good at something,

    never do it for free.

    joker

    ولی من که خدمتی بلد نیستم نظری هم ندارم.
    قانون جبران در تمام شئون زندگی بکار برده شود
    این اصل مهم زندگیست
    وای به حال کسی که رعایت نکن 
  • بای پولار
  • اما خب بماند که یه رفیق عکاسی (البته دوست نزدیک نبود) برا یه سوژه‌ای کلی از من عکس گرفت. ولی خب وقتی گفتم حداقل یکی دوتاش رو برا خودم بفرست با وجود اینکه اون پروژه‌ش کنسل شد هیچکدومشون رو نفرستاد!
    حالا بیا و خوبی کن وقتت رو در اختیارش بذار ازت فرت و فرت عکس بندازه!!!
    پاسخ:
    عجب بساطیه ها :))
    حساب حسابه، کاکا اخوی! :)
    یه سری ها فکر میکنن ما یخ کاری رو یاد گرفتیم که اونا راحت تر زندگی کنن! 
  • مصطفی موسوی
  • اصن با آشناها باید دولا پهنا حساب کرد اتفاقاً :|
    پاسخ:
    :)))))
  • گمـــــــشده :)
  • دقیقا دقیقا دقیقا
    حساب حسابه کاکا برادر
    والا
    ++ترجمه بی نهایت سخت و زمان بره.
    :|
  • سهیلا ملکی
  • سلام
    در این مواقع طرف با اینکه به اون کار و مهارت نیاز داره اما نه تنها به نظرش بهایی نداره بلکه بدتر از اون واسه وقت ادم هم ارزش قائل نیست
    چقدر برام ناراحت کننده س که وقت ادم رو بی ارزش بدونن
  • محمدرضا عاشوری
  • به شدت درست میفرمایید.
  • مادام کاف
  • کاملن درسته.من اگ یروز در زمینه پرتره حرفه ای بشم -حالا ن در حد بوندس لیگا اما قطعن چند لول بالاتر از الان-همینکار رو میکنم.و دقیقن هم کار درستیه ک میگی برای ترجمه وقت میذاری و هزینه رو باس ک کمال و تمام تحویل شما مترجم محترم داد.این چرخ باید بچرخه:)
    اوهوم درست میگین :) حالا یه جایی یکی عجله‌ای یه کاری داره ولی خب بعدش باید جبران کنه، سوءاستفاده نباید بشه :) 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">