بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

در باب دوتایی بودن‌

جمعه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵ ق.ظ

بعد از یک سال و هفت ماه زندگی مشترک حالا می‌توانم با دید نسبتا بهتری درباره ازدواج حرف بزنم؛ درباره تمام بالا و پایین‌ها و صبوری‌ها و سازش‌ها و نگرانی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و چالش‌ها و تنش‌ها و رسیدن‌ها و نرسیدن‌ها و اشک‌ها و لبخندها و آسانی‌ها و سختی‌هایش. اینکه چقدر آدم را بزرگ می‌کند. اینکه انگار هر روز زندگی مشترک، پنج روز حساب می‌شود. اینکه چطور از آن دختر و پسر رها و بیخیال قبل، زن و مردی می‌سازد پر از مسئولیت.

به خودم فکر می‌کنم و به محمد که چقدر تغییر کردیم. گاهی تعجب می‌کنم از خودم که با وسواس جاروبرقی می‌کشم یا کیسه‌های سیب‌زمینی و نان و سبزی به دست از مغازه به خانه می‌آیم یا در فروشگاه حواسم به قیمت چیزی که برمی‌دارم هست و همزمان به روزهای باقیمانده تا آخر ماه و قسط‌ها و وام‌ها فکر می‌کنم.  زمانی که قبض‌های آب و برق و شارژ ساختمان را می‌دهم یا وقتی برای عوض کردن ماشینمان برنامه می‌ریزم که چقدر پول داریم و چقدر پول نیاز داریم و چقدر باید بجنگیم و اگر رسیدیم که دم جفتمان گرم و اگر هم نرسیدیم که فدای سر جفتمان، باز بلند می‌شویم و از اول...

از خودم تعجب می‌کنم که چطور منِ بیخیال، منِ جدا بیخیالِ ایزی‌گویینگ تبدیل شدم به زنی که نگران است. از خودم تعجب می‌کنم که چقدر ساده می‌توانم از نگرانی‌هایم برای مردی صحبت کنم که چهار سال پیش در دانشگاه به او سلام کردم و جواب سلامم را نداد و حالا همسرم است. دیوار و سقف و تکیه‌گاه و امنیتم است. درمانم است. دوست و همدم و همراهم است.

از خودم تعجب می‌کنم که می‌توانم ساعت‌ها به حرف‌هایش درباره کار گوش کنم و تلاش کنم راهکار بدهم و سازنده باشم. منی که هیچوقت آدمِ راهکار دادن نبودم. هربار دوست‌هایم برای درددل و حل مشکلاتشان می‌آمدند سراغم، من فقط گوش بودم. به من می‌گفتند سنگ صبور ولی راه و چاه نشان دادن بلد نبودم. حالا همان دختر با جدیت تقلا می‌کند تا راهی بیابد برای آرام کردن همسرش.

زندگی مشترک ساده نیست؛ اصلا و ابدا. باید مدام و مدام و مدام حواست به خودت و همسرت و زندگیت باشد. باید پویا باشی. دست از یادگیری برنداری. از تغییر نترسی. دوتایی بودن را بفهمی و اگر حال دلت کنار زنی یا مردی که با او زندگی می‌کنی خوب است، قدر بدانی. بخدا که حال خوب ارزش دارد. مروارید است. الماس است. خاویار است. دلار است. نفت خام است. چه می‌دانم...

چند مورد باارزش نام ببرید.

  • ماهی

نظرات (۱۴)

روزگارتون شیرین : )
پاسخ:
:)
سلام. ببخشید داشتم آرشیوتون رو می خوندم دیدم یه سالی درباره کمک به مدارس روستایی سرخس صحبت کرده بودین، من همون لحظه به دلم افتاد یه نذری بکنم و خدا رو شکر خدا نذرم رو قبول کرد. الان راهی برای ارسال یه مبلغ ناچیز کوچولو به اونها دارین؟
پاسخ:
سلام
راستش فعلا برنامه ای نداریم
چرا به سلامتون جواب نداده بودند؟ شما چرا سلام کرده بودید؟ بعد چی شد که رفتین تو مسیر ازدواج؟
پاسخ:
من این همه در باب ازدواج رفتم روی منبر، حالا هی همتون گیر بدین به این موضوع الکی :))))
توی یکی از کامنت ها توضیح دادم :)
چقدر حال خوب کن بود این متن..🍃❤
پاسخ:
:)
  • روناک رخساری
  • عزیزم الهی خوشبخت بشید
    پاسخ:
    ممنون :)
  • شارمین امیریان
  • سلام.
     بیت الغزل این پست:
     و اگر رسیدیم که دم جفتمان گرم و اگر هم نرسیدیم که فدای سر جفتمان، باز بلند می‌شویم و از اول...


    خیلی نگاه واقع بینانه ت به زندگی مشترک رو دوس دارم. امیدوارم همیشه در کنار هم سرشار از عشق و لبخند باشید.

    اجازه هست پستت رو لینک کنم؟

    و صرفا جهت کنجکاوی: چرا اون موقع جواب سلامت رو نداد؟😁
    پاسخ:
    سلام :)
    بله که اجازه هست...خیلی هم خوشحال میشم 
    و اینکه چرا جواب سلاممو نداد...
    من معلم خواهرهاش بودم. اومده بود دنبال خواهرهاش که اون موقع چهارده پونزده ساله بودن. بعد من بهش سلام کردم و اون جواب نداد. چون طبق گفته خودش فکر کرده بود من دوست خواهرهاشم و با خودش گفته بود این چه پرروئه :)))
    منم البته با خودم گفته بودم این چه بی ادب و بی هنره :))
  • شاهزاده شب
  • میفهمم این حرفارو :)
    پاسخ:
    :)
    زیبا نوشته بودی ^_^
    ولی بیا و حساب و کتاب مخارج رو بسپار به آقای همسر. برای هردوتون خیلی بهتره. ما زن‌ها کلا برای نگرانی مستعدیم. نگرانی به ما نیومده. مردها اینقدر نگران نمیشن و کلا حساب کتاب بهشون میاد. حتی اگر بلد نیست بازم بسپار به خودش :)

    این از تجربه‌ی نه سال زندگی مشترک براومده‌هاااا :دی
    پاسخ:
    راستش سخته که به مسائل مالی فکر نکنم...
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • اینایی که گفتی هیچ کدوم با ارزش حال خوب برابری نمی‌کنه:-))

    پاسخ:
    آره واقعا :)
  • نویسنده عشق
  • چقدر زیبا بود :)
    پاسخ:
    :)
    و چقدر جای چنین پست‌هایی خالیه. کسایی که تازه دوتا شدن نمیان به این قشنگی از زیر و بم زندگی مشترک بگن، اغلب یا خیلی قشنگ و هپی توصیفش می‌کنن یا خیلی سخت و دشوار.
    عشق‌تون جاری تو تک‌تک لحظه‌ها، مهشاد عزیز
    پاسخ:
    خیلی به نگاه آدم بستگی داره...هرجوری به زندگی نگاه کنی همونجوری پیش میره
    امیدوارم تا سالهای دور همچنان پویا باشید و حالتون با هم خوب باشه. :) هیچی مهمتر از دلخوش بودن با هم نیست. اصلاً بدون این، دیگه کنار هم زندگی کردن معنی نمیده.
    پاسخ:
    دل خوش...آخ از دل خوش
    عموما ازدواج و دوتایی شدن سرآغاز یک تولد دوباره ست.
    تولدی که مسائل کودکانه ی قبلی رو به مسائل بزرگسالانه ی بعدی تبدیل میکنه و این سیر صعودی هر روز طی میشه و در زندگی هر روز با دیروز متفاوت تر و البته پخته تر میشه
    پاسخ:
    دقیقا :)
  • آسـوکـآ آآ
  • الهی که همیشه کنار هم بهترین‌ها نصیبتون بشه عزیزم❤
    پاسخ:
    ممنون :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">