بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

متوسط بودن حال بهم زنه گل گیسو

چهارشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳ ب.ظ

از اینستاگرام متنفرم...

از شرح تصویری کافه گردی ها و تئاتر رفتن ها، لحظه وصال و بوسه از لب یار و دست در دست هم قدم زدن ها، سیگار و تنهایی و جدایی ها، لباس های رنگی و لبخندهای ماتیکی و ته ریش های ناب و عینک های گوچی و چنل و دوربین های کنون، خانه های رویایی و پنجره های پرنور و کتابخانه های پرکتاب، بازارچه خیریه رفتن ها، زیور آلات دست ساز و گیسوی بافته و ژست های قند توی دل آب کن، دورهمی گرفتن ها؛ من از روزمره رویایی دور از دسترس آدم های خوشحال اینستاگرام متنفرم. از آنچه که آنها چشم به هم زدند و بدست آوردند و من ماه ها و ماه ها و ماه ها جان کندم و باز هم به دستم نیامد و اگر هم آمد، کیفیتش یک هزارم دنیای باکیفیت آنها هم نبود. از آنچه که داشتند و ندارم. از آنچه که به خواب هم ندیدند و به سرم آمد. از سفرهایی که رفتند و سلفی هایش دست به دست چرخید و رویای پاریس رفتنی که حالا دست خیالم هم بهش نمیرسد. از غذاهایی که خوردند و پختند و کافه هایی که رفتند و ساختند و نوشیدنی های گرم و سردی که چشیدند و من حتی نامش هم نمیدانستم. از فیلم هایی که دیدند و موزیک هایی که شنیدند و کتاب هایی که خواندند و کنسرت هایی که رفتند. از عشقی که ثمره اش را ندیدم. از تنهایی و دل مردگی بعدش، از دیوانگی و الکی خوش بودن های بعدترش، از دنیای کوچک متزلزل ارزانم، از هرچیزی که متوسط بودنم را میکوباند توی صورتم؛ از اینستاگرام متنفرم!

  • ماهی

نظرات (۲۹)

چقدر جالب گفتی...
الان که اینو خوندم به فکرم رسید که چرا توی وبلاگا آدما همش از غصه و بدبختی و شکست ها و ناله هاشون مینوشتن، ولی الان توی اینستا همش از خوشی هاشون میگن؟؟ قضیه چیه؟ توی این یکی دوسال ماها خوشحال تر شدیم؟ یا اینستا چی داره که همه توش خوشحالن؟؟؟ قاطی کردم! اصن چی دارم میگم!!!:پی
چه خوب! الان دیدم کامنت بالایی هم همینو میگه...
به به سلام مهشاد
چه جالبه که من برعکس همه اینستارو دوست دارم، راستش توی اینستا خب با همه قشنگی های دروغکی دلم باز میشه،که آدما هنوز از لبخندا عکس می گیرند،دل خوشی های کوچک رو میبینن،حتی چایی گاهی حالشون رو خوب میکنه،و...
البته خب شاید دیگه از سن و سال من گذشته که قیاس کنم شرایطمو با دیگران و یا حسرت نداشته ها رو بخورم...
خوبه که دوباره خوندمت بانوی جوان و لبخند زیبا... همیشه بخند دخترک
(من ری را هستم شاید توی گروه بلاگرا اسمم رو یادت مونده باشه)

پاسخ:
یاد گروه بلاگرا بخیر :)

بیل گیتش توی اولین قانونش میگه : 
زندگی عادلانه نیست ،
همیشه یه سریا هستن که از بقیه بهترن 
اینو قبول کنید و به زندگی تون ادامه بدین ..
به نظرم دنیا همه جور آدمی با همه جور شرایطی رو داره ، مقایسه کردن مون با آدمای بهتر از  شرایط خودمون فقط باعث میشه از چیزایی که داریم لذت نبریم ، منم خیلی چیزا در مقایسه با خیلیاشون ندارم ، ولی جز اینکه با شادی شون شاد شدم ، حس دیگه ای نداشتم ..
زیاد سخت نگیر اینجوری آدم دق میکنه 
چه اشکال داره؟
با دیدنشون [چه راست باشن چه دروغ] دیدنی هامون زیاد بشه.. ببینیم چی میخوایم داشته باشیم و نداریم.. حرص بخوریم اما یه قدم ِ پر حرص برداریم به سمت اون چیزی که می خوایم و نداریم.
توی اینستا داشتمت تا دیلیت اکانت کردی.اینستاگرام فقط و فقط یه ظاهر شیک و مجلله از چیزی که وجود خارجی نداره.
این موضوع گاهی برای من هم اعصاب خوردکن میشه... بدتر از اون چلنج با هر چیزی ست که تو رو برسونه به اون حد...

از موقعی که وبلاگ داشتی تو بلاگفا میخوندمت.نخوندم دیگه.اینجا پیدات کردم....

خوبی؟

پاسخ:
خوشحالم که هنوز دنبال میکنی  و منو یادته:)
خدا رو شکر...خوبم
حالا چی شد؟ نگفتی موافقی یا نه؟! :|
پاسخ:
من راستش خیلی وبلاگ نمیخونم. یعنی همین وبلاگ هایی رو که لینک کردم میخونم. حس میکنم اینجوری که گفتی توقع پیش میاد. یه چیزی شبیه این که حالا که لینکت کردم پس باید لینکم کنی و مطالبمو بخونی...
تبادل لینک یعنی بنده وبلاگ شما رو بذارم توو قسمت پیوندها و به طور مداوم به وبلاگتون سر بزنم و شما هم متقابلا همین کار رو بکنی :)
خیلی زیبا بود بیانت :) نوشته مرتب و روونی بود :) حداقل نگارشت خیلی بالاتر از سطح متوسطه.
موافقی تبادل لینک کنیم مهشاد عزیز؟ 
پاسخ:
نظر لطفته :)
من سال هاست که وبلاگ مینویسم و هنوز نمیدونم تبادل لینک یعنی چی؟ :)))
تبادل لینک چیه؟؟؟
کلی فک کردم تا یادم اومد عنوان موضوع رو کجا خوندم؟؟
کافه پیانو :)
  • نسرینا رضایی
  • هیچ وقت عمق زندگی خودت رو با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکن.

    یادم نیست از کدوم نویسنده است این جمله. ولی همیشه با خودم تکرارش می کنم.
  • ایزابلا ایزابلایی
  • چند وقته همش دارم فکر میکنم چطور باید یک آدم قانع بود؟ یک آدم محکم که هیچی دلش رو نلرزونه... حتی نداشته هاش.
  • آرامیس بانوی هزار فصل
  • عکسایی که فقط شادیها،خوبیها و لذتهارو به تصویر میکشه ولی چه بسا صاحب این عکس میتونه تو دلش غوغا باشه،غوغایی از نداشتنها و نرسیدن ها
    من هم متنفرم. تازه فحش هم میدم به اینستاگرام بی شعور! :/
    ععععععععع....
    من و تو توی این دنیا یه درد مشترک داریمD:
    نمیدونم اولین هدف اینستاگرام چی بوده ولی الان واقعا تبدیل شده به میدانی برای رقابت و چشم و هم چشمی
    یا باید ازش فاصله گرفت یا اگر قدرتش هست بیخیالی طی کرد و به هیچکدوم از اینا توجه نکرد.
    اگه بگم خیلی بابت این اتفاق تغییر کردم باور میکنی؟
    اگه بگم بابت این یه وقتایی گریه کردم یه وقتایی لج کردم یه وقتایی عصبی شدم باورت میشه ..؟
    روی من خیلی تاثیر گذاشت ..با تک تک کلمه هات همدردم با تک تک وازه هات آشنا هستم چون میفهمم چون این حس رو تجربه کردم ..
    ولی آدم احمقی هستم که نمیدونه چی کار کنه جز قصه خوردن جز دنبال کردن اون جز حسرت خوردن کاری نمی تونم انجام بدم ..

    +خیلی تو اینستاگرام دنبالت گشتم اما نیافتم! کجایی؟
    پاسخ:
    یه اکانت غیرفعال بدون هیچ پستی..ادرسشو داشته باشی یا نه فرقی نمیکنه
    گاهی وقتی میرم اینستا فکر میکنم زندگی همه ی آدما انقد مزخرفه که سعی میکنن به زور چیزای قشنگ از توش در بیارن و تو اینستا آرشیوش کنن .
    انگار یه جورایی جاییه برای گول زدن ِ خودمون .
    تا فکر کنیم زندگیمون قشنگه، خوش میگذره، لذت میبریم .



  • آلبرت کبیر
  • در کل اینجا دنیای عجیبیه ... خیلی خودتو اذیت نکن ... آدم یه چیزایی می بینه و میشنوه که اگه بخواد همشو تجزیه تحلیل کنه مغزش میترکه :|
    تمام این احساسات رو وقتی تو اینستاگرام هستم حس میکنم مهشاد ..
    اما من یه احمقم که بازم سراغش رو میگیرم بازم رویاپردازی اینکه منم حتما یه روزی مثلا اونا میشم رو دارم اما من هیچ وقت جرعت گفتن این ها رو نداشتم مهشاد ولی تو داشتی!
    اما مهمترین مزیت ما اینکه ما کل وقتمون رو صرف گرفتن یه عکس قشنگ تو اینستاگرام نمیکنیم که هزارتار لایک بخوره! کل وقتمونو صرف خودمون میکنیم که خودمون لایکش کنیم و خودمون خوشمون بیاد نه بقیه !

    * این اخری رو نفهمیدم چی به چی شد شرمنده :)
    پاسخ:
    اینکه میگی بازم سراغش میری...
    مثل کندن زخم یا ترکوندن جوش یا فشار دادن کبودی ها میمونه. درد داره..نباید اینکارو بکنی ولی بازم انجامش میدی
    من یه بار حذفش کردم. دوباره رفتم سراغش و اینبار ادمایی رو دنبال میکنم که زندگی رنگی رنگی و باکیفیتشون فرسنگ ها با مال من فاصله داره
  • فاطمه سادات
  • متوسط بودن اتفاقا خیلی خوبه . آدم های متوسط دید واقع بینانه تری نسبت به زندگی دارن تا آدمایی که کم و زیادن . و میتونن خیلی واضح تر حقایق اطرافشونو ببینن
    می‌فهمم چی میگی ... هر وقت میرم اینستا دپرس می‌شم. در صورتی که اون خوشبختیا بیشتر از واقعیت تظاهرن ...

    گمانم ما داریم اصل لحظه‌ها را، اصل لذت را، اصل زندگی را توی لنز دوربین‌ها جا می‌گذاریم...
    دقیییقا انگار از زبون من گفتی!!! با تک تک جملاتت موافقم و از اینستاگرام متنفرم!!!!!
  • ... Not Delivered to
  • منم ازینایی که پز فلان جاها رفتنشون و فلان چیز خوردنشو میدن و میخوان اینجوری کمبوداشونو جبران کنن متنفرم.
    پست عالی بود عالی بود عالی بود
    متوسط بودن حال بهم زنه گل گیسو :)
    کافه پیانو ...
    من تنفری ندارم ...تنفر درد می شود برای خود ادم ..از اینستا که بیایی بیرون .از وبلاگ که بیایی بیرون ..ادم های واقعی درد دارند ...شادی هم دارند اغلب متوسط زندگی می کنیم ..
    من متنفرم 
    میدونی وقتی میری یه جا همه دنبال لبخند هاو دکور خوشگلن برا تو عکسشون 
    یبار تو کافه انقد دوستم دنبال عکس خوشگل شد و کاسه بشقاب خوشگل
    که اون دور همی زهرمون شد
    من دنیام رو همین جوری دوست دارم بدون این قرتی بازیا:)
    یادمه قبل تر ها برا کافه پیانو نوشته بودی چقد از متوسط بودنت لذت میبری و خوشحالی 
    من هیچ وقت فک نکرده بودم یه ادم متوسطم
    تو بهم گفتی هستم و چقد خوشبختم
    قرار نیست حرفاتو به خودت برگردنیم
    بخند مهشاد:)
    پاسخ:
    نمیدونم...
    اون متن یادمه ولی خب..آدم گاهی از شرایطش خسته میشه. از خودش میپرسه چرا اونا هستن من نیستم؟ چرا اونا باشن من نباشم؟ 
  • آلبرت کبیر
  • کاری به اینستا و مسایل این شکلی ندارم ... ولی یه نظریه دارم فارغ از اعتقادات و اینجور بحثا که میگه برای هر کسی توی زندگی از بین میلیون ها چیز موجود، هزاران چیز انتخاب شده که بهشون برسه البته اگه براشون تلاش لازم رو داشته باشه
    اینکه زور زیادی رو صرف رسیدن به چیزی میکنیم ولی بهش نمیرسیم دلیلش اینه که اون چیز جزو هزاران چیز تعریف شده برامون نیس...
    هر فردی خوشبخته مگر اینکه ظرز دیدش از خودش تغییر بدی کنه

    میدونم چرت و پرت گفتم ولی یه آلبرت هیچ وقت نظریاتشو زیر سوال نمیبره :دی
    پاسخ:
    چرت و پرت نیست :)
    ولی آدما نه به خدشبختی اینستاگرامشونن
    نه به بدبختی وبلاگشون 
    این یه اصله :)
    پاسخ:
    نمیشه به این جمله فکر نکرد...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">