بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

درمان

جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲ ق.ظ

مهر که آمد پنجشنبه و جمعه برایم فرقی نکرد، هر صبح ساعت پنج و پنجاه و پنج دقیقه از خواب بیدار شدم و تا تاریکی هوا خودم را بیرون از خانه سرگرم کردم. در تمام کلاس ها حاضر شدم. به دارالترجمه زنگ زدم و گفتم هرچقدر کار ترجمه داری برایم بفرست. طولانی ترین مقاله هایش را برایم فرستاد. ساعت های بیکاری چپیدم توی اتاق کامپیوتر دانشگاه و ترجمه کردم. یک روز زنگ زدند و گفتند حاضری سه شنبه ها بیایی فلان مدرسه و تدریس کنی؟ برای رسیدن به فلان مدرسه باید پانزده ایستگاه در مترو می نشستم و بعد مسیر پانزده دقیقه ای را در اتوبوس منتظر میماندم تا میرسیدم به مدرسه ای که یک ساعت و نیم با من فاصله داشت و خب...سه شنبه ها هم روزی بود که بیکار بودم. میتوانستم بگویم نه...این مدرسه خیلی دور است و اصلا دوست دارم سه شنبه های بیکاری ام را در خانه بنشینم و هیچ کاری نکنم. ولی مدت ها بود که به این نتیجه نرسیده بودم هیچ کاری نکردن مخرب تر از کارهای سخت یا حتی کارهای بد کردن است. گفتم قبول! من میشوم معلم سه شنبه های مدرسه شما. یک روز هم رفتم پیش استاد پروژه ام و گفتم میخواهم پروژه ام را زودتر از وقتی که باید بردارم. بعد به خودم آمدم و دیدم که چندین و چند هندوانه را زدم زیر بغلم و هر لحظه امکان دارد همه اش از دستم بیفتد پایین. حالا بیست و چهار روز است که گذشته و بخش عجیب ماجرا اینجاست که هیچکدام از این کارها را از دست ندادم. شب ها روی تخت دراز میکشم. خسته تر از آنم که کتابی را ورق بزنم. لپ تاپم را میگذارم روی شکمم و یک قسمت از سریالی بیست دقیقه ای را تماشا میکنم و بعد مثل یک کودک آرام میخوابم. از من به شما نصیحت... خستگی جسم و سرگرمی از کار بهترین راه برای فکر نکردن به چیزهاییست که مثل خوره چسبیده اند به مغزت

  • ماهی

نظرات (۱۴)

  • آبی خانوم
  • آره. واسه سه ماه تجربه ش کردم. خیلی خوب بود.
    نصیحت خوبی بود .ممنون
  • مروارید تابعی
  • دلم برای پروژه هام تنگ شده...اون موقع انقدر کار داشتم به هیچ چیزی فکر نمیکردم!!
    الانم خودمو زدم به بیخیالی....فقط به خودم فکر میکنم!!انقدر درگیرم تا به خودم میام شب شده!!خیلییی خوبه!!
    به رفتن به یک شهر دیگه هم فکر کردم ولی مطمئنم اونجا بیشتر به چیزایی که نباید فکر میکنم!
    همینجا مشغول کن خودتو... :)
  • رها مشق سکوت
  • آدم وقتی بیکار میشه، به هرچیز غیرضروری و مفیدی، فکر میکنه، اونم نه فکر و خیال سازنده، فقط یه جور نشخوار ذهنیه
    راستی بعنوان کسی که همیشه دلم میخواست برم یه شهر دیگه واسه تحصیل، الان که ارشد میخونم به این نتیجه رسیدم که جز تهران، نمی ارزه آدم جای دیگه بره واسه ارشد. اما تهران.... ایشالا بری تهران!
    پاسخ:
    انشالله :)
    باهات موافقم. بهترین راهه. منم از وقتی مهر اومده و کارای پایان نامه و هر روز آزمایشگاه رفتنم شروع شده انقدددد روزا خسته میشم و درگیرم که هم شبا راحت تر خوابم میبره و هم تو روز یکسره فکر و خیال نمیکنم(قطع نشده ولی کم شده).
    آرهههههههههههههه! شک نکن به نظریه ت!
  • عطیه میرزاامیری
  • واسه همین امتحان ارشد دادم و خودمو کشتم قبول بشم اونم توی شهر دیگه
    الان گاهی ب گه خوردن میفتم
    پاسخ:
    منم عمیقا تلاش میکنم که از این شهر برم...گاهی حتی نمیدونم چرا اینقدر دلم رفتن میخواد
    باید بیش تر روی این دو خط آخرت فکر کنم
    یعنی میگی اینقدر کار کنم اینقدر به جسمم کار بدم که بعدش از فرت خستگی از فرت کارهای زیاد که دیگه نتونم به چیزی فکر کنم؟

    *می دونی من بین کارهای روزانه بین خستگی های زیاد حتی وسط امتحان هم این فکر ها سراغم میان حتی اگه خسته ترین باشم حتی اگه جسمم خسته ترین ادم بشه بازم یادش نمیره و یه زمان رو بهم نشون میده که فکرا بیان سراغم مهـــشاد ..
    پاسخ:
    جسم من وقتی خسته س فقط دلش خواب میخواد
  • ثریا شیری
  • قبول دارم.

  • زهره خوب بخت
  • کار، درمان است. حقیقتاً درمان است.
    خیلی وقت است پناه برده ام به این درمان.
    چقدر خوب که بیکاری را نچسبانده ای کنار دلت به بهانه ی نتوانستن و بی حوصلگی.

  • فـرشـده ..
  • آدمایی که به این نتیجه و به این رویه میرسند لایق دوست داشتن و ستایشن ؛ عینِ اونایی که وسطِ کلی توپ و مسلسل و خشاب خالی ، بلخره با قیافه ی زخمو زیلی ، پرچمو میکوبن بالای قله ؛ فتح ! چیرگی به زندگی ! دهن کجی به همه ی فوتو فنای از پا درآوردنت !!
    عاره خیلی خوبه ک این کارها رو داری.من خیلی دلم میخاد اینا رو داشته باشم اما نیست همچین موقعیتی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">