بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

تمرین آدم بودن

پنجشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۰۳ ب.ظ

اگر کسی را میبینم که لباسش و رفتارش و قیافه اش و خنده هایش و شغلش و خانواده اش و همسرش و تنهایی هایش و سرگرمی هایش و اصولش و زندگی اش "بنظر من" عجیب و مسخره و مزخرف می آید، بلافاصله به خودم میگویم به تو ربطی نداره مهشاد و بعد سعی میکنم فکرم را به چیز دیگری منحرف کنم. مثلا توی ذهنم یکی از ترانه های گوگوش را بخوانم؛ معمولا هم کوه یا مخلوقش را.

این تمرین تازه ام است...

  • ماهی

نظرات (۱۹)

خیلی وقت پیش، اون موقع ها که تو بلاگفا بودی پستی نوشته بودی که دقیق مضمونش رو یادم نمیاد.. ولی در مورد این بود دوتا پسر همجنس گرا رو دیدی که با عشق دست همو گرفتن.. دختر دبیرستانی که دوس پسر داره.. یا دختری که سیگار میکشه. حسابی تو موضع بالا قرار گرفته بودی و براشون متاسف شدی.. 
اون موقع برات کامنت گذاشتم و سعی کردم بگم قضاوت کردن چقدر بده، بگم معیار خوب و بد بودن آدما لزوما منطبق بر چهارچوب های ذهنی ما نیست و البته حتی اگه بد باشن تا وقتی به ما آسیب نزن آزادن.. البته که اون موقع حرفمو قبول نکردی.. ولی خوشحالم که الان خودت به این نتیجه رسیدی
پاسخ:
واقعا خوشحالم که این کامنت رو گذاشتی...
یکی دو روز بعد از نوشتن این پست داشتم به این فکر میکردم که نسبت به قبل چقدر پیشرفت کردم توی قضاوت نکردن آدمایی که به من ربطی ندارن؟
بعد یاد این ماجراها و همین پستی که گفتی افتادم.و خب آره...اون زمان توجیه من این بود که خوب و بد نسبیه.ولی بعضی چیزها توی هر معیاری یا خوبن یا بد. الان هم تقریبا اینو قبول دارم ولی یه تبصره بهش اضافه کردم که حالا گیریم یه آدمی داره یه کار بد انجام میده یا یه مسیر بدی رو پیش گرفته...به من ربطی نداره
بازم میگم...ممنون که اشاره کردی :)
موافقم با اینکه خیلی چیزا به ما ربط ندارن  و ما حتی حق اظهار نظر نداریم در موردشون چه برسه قضاوت کنیم چون وجود یا عدم وجود انها تاثیری بر زندگی ما ندارن و کاملن ی امر شخصی محسوب میشن . امیدوارم همه ما به درک درستی از مرز حریم شخصی برسیم و حتی به خودمون اجازه ندیم نگاه نقادانه به حریم شخصی افراد داشته باشیم. 
بسیار عالیه... کاش همه یاد بگیریم که چیزایی که نمیتونیم درکشون کنیم و با منطق و عقل و سلیقه ی ما جور نیست لزوماً اشتباه هم نیستن...

+ کامنت اون آقا (!!!) رو که خوندم یه پوزخند رو لبم بود... به یک دلیل که خودت توی خط آخر جوابت بهش گفتی :)
مهشادچوابت به اون پسره عالی بوددلم خنک شد چه آدمایی پیدا میشن!


ازکامنت قبلیم ناراحت شدی ؟ احساس کردم عشقت خیلی خاصه ونگاهت به معشوق خیلی خاص ومحترمانه ست برا همین خواستم بدونم که اگه اون اتفاق بیفته تو...

مهم نیست..
پاسخ:
معلومه که ناراحت نشدم :)
بهرحال این چیزی هستش که خودمم بهش فکر میکنم گاهی و خب اگه واقع بین باشیم، بالاخره یه روزی اتفاق می افته
عالی
نقد با فحاشی فرق میکنه فکر کنم. نمیدونم. اینطور نیست مهشاد؟
در ضمن نقد اصلا قرار چیکار بکنه؟ اگر قرار به درست شدن دنیا کمک بکنه دقیقا اینک ما راه رفتن یه آدم و تو پارک نقد کنیم چیو از این دنیا حل میکنه؟

اصلا اگر ذهنمون مدام درگیر این باشه که کی چطور راه میره کی داره چی گوش میده یا کی چطور لباس پوشیده از نقد مسائلی که باید نقد بشن دور نمی شیم؟ اصن ذهنی که همچین درگیری هایی بخواد داشته باشه در سطحی هست که بتونه راجب نقد حرف بزنه حتی؟

من با این تمرین خیلی موافقم خیلی
حتی اون روزی بلند برای همه به عنوان یک کنایه هم خوندمش
D:
پاسخ:
من واقعا کامنت این آقا و بعدش خوندن مطالب وبلاگشون برام عجیب بود
آخ آخ گفتی تفهیم این موضوع به دیگران واقعا معضلیه....
تمرینتو لایک...

فکر کنم قدم بعدیش تمرین دوس داشتن همون آدماست...
چه تمرین خوبی :)
مرسی عالی بود
قضیه اینجاست که تفکرات شما هیچ ربطی هم به دیگران نداره ... من توی ذهنم کلکسیونی از فحش ها دارم که در مواقع مناسب توی سر و کله ی آدم های بی شعوری (دکتر خاویر !) که گاهبگاه میبینم میکوبم ! و شاید تو روشون لبخند بزنم و اونها هم اونقدر احمق اند که هیچ نمیفهند من تو ذهنم چی دارم بارشون میکنم !

خیلی وقتا تفکراتم به صورت زیر لبی بیان میکنم ... مثلن توی پارک از طرز راه رفتن یه نفر خوشم نمیاد و زیر لب یه فحش آب دار میدم ! هیچ وقت هم خودم رو توبیخ نمیکنم که ::: به تو چه !!

مطمئن باشید مردم هم از این فکر ها راجع به شما میکنند و عمرن هم به خودشون نمیگن ::: به تو چه !!

پس خودتان را زحمت ندهید !
مثلن الان خواندم که نوشتید گوگوش گوش میدهید !!! به نظرم خیلی خز هستید (البته این را توی ذهنم گفتم و قرار نبود اینجا بنویسم ... )
و به خاطر اینکه شما خز هستید چرا من باید به خودم بگویم ::: به تو چه ؟!!!

کما آنکه وقتی کسی خودش را در معرض دید بقیه میگذارد باید حواسش به همه چی باشد که یک وقت لو نرود !!!

اگر اینطور نبود که خانه های طراحی مد این همه توی سر خودشان نمیزدند :دی اتفاقن لباس ها و ماشین ها و آهنگ ها برای صاحبانشان ساخته نمیشوند ... برای کسانی ساخته میشنوند که وقتی بقیه را میبینند به خودشان نمیگویند :: به تو چه !!!

و در عوض طرف مقابل را نقد میکنند !!! با به توچه گفتن به خودمان دنیا درست که نمیشود هیچ ... سیر نزولی پیدا میکند !!!

ببخشید خیلی حرف زدم ولی خب نظرم از نظر مجید صدر بهتر اگر نباشه ، بدتر نبود !!
پاسخ:

وبلاگ یک رسانه شخصی هستش. من در این رسانه شخصی از اون چیزی که بنظر خودم درسته مینویسم. هیچکس شما رو مجبور نکرده که این وبلاگ رو دنبال کنید. این از این...
از طرف دیگه من در این پست خاص از یک نظر شخصی و یک تمرین شخصی نوشتم. به اعتقاد من زندگی بقیه ربطی به من نداره. زندگی آدم هایی که "گاهبگاه" میبینم ربطی به من نداره. من به هیچ عنوان این حق رو ندارم که "کلکسیونی از فحش ها" رو بار این آدم های "بی شعور" بکنم. اصلا چه معیاری به من این اجازه رو میده که به یک نفر بگم بی شعور. اصلا گیریم اون فرد بی شعور...بی شعوری اون تا زمانیکه زندگی من رو تحت الشعاع قرار نده، به من ربطی نداره.
توی پارک از راه رفتن یه نفر خوشتون نمیاد و زیر لب بهش فحش میدید؟ طرز راه رفتن اون آدم ابدا به شما ربطی نداره. 
من گوگوش میشنوم و آدم خزی هستم؟ این موضوع ابدا به شما ربطی نداره
شما آدم کاملی هستید؟ تمام رفتارها و عقاید و مشخصه هاتون درست و به قاعده س؟ اگه اینطوره آفرین به شما که البته بعید میدونم اینطور باشه. چرا که حداقل در نگارش و رعایت ادب ضعف های بزرگی دارین
ولی اگه اینطور نیست شما حق ندارین از دریچه چشم خودتون و با یه سری معیارناقص بقیه رو بسنجین و قضاوت کنین و زیرلب بهشون فحش های آبدار بدین. منطقی تر اینه که به جای ایراد گرفتن و نقد کردن و فحش آبدار دادن به اونا تلاش کنیم برای بهتر کردن خودمون. اینه که میتونه شاید به درست شدن دنیا کمک کنه

من چندتا از پست های وبلاگ شما رو صرفا برای آشنایی با طرز فکرتون خوندم. یه چیزی رو همینجا توی پرانتز بگم... همین که چندبار توی کامنتتون و البته در پست های اخیر وبلاگتون مینویسین که "بهش چندتا فحش آبدار دادم"...این چه مفهومی میتونه داشته باشه جز اینکه شما هنوز از شعور توهین نکردن به آدما برخوردار نیستین

خیلی خوب میشه.. من مشابه این کار رو انجام دادم و بعد از مدتی احساس می کنی خونت رقیق شده!
کار درست رو تو میکنی مهشاد ... کلا درستش اینه , نه ذهن درگیرش میشه نه قضاوت میشه ...
بعد اینکه کامنت گذاشتم دیدم!! در واقع وبلاگو باز کردم و بلافاصله در اولین پست کامنت گذاشتم!
من بودم چند مین پیش رک دادم:)
پاسخ:
:) 
مهشاد اینستا داری؟
یادمه وبلاگتو حذف کرده بودی..امروز یهو یادم افتاد اومدم سرچ کردم پیدات کردم:)
پاسخ:
گوشه وبلاگ آدرس پیج اینستاگرامم هست
موفق باشید :)
آفرین. کارت واقعا درسته
والا بخدا :)))) 
خوب و بد که مشخصه! وقتی یکی بده که نمیشه گفت ممکنه خوب باشه! 
پاسخ:
خوب و بد نسبیه. ما از دریچه چشم خودمون و با توجه به معیارهای خودموم فرضا به پوشش یه نفر نگاه میکنیم و میگیم بده یا خوبه. از طرف دیگه یه سری چیزا واقعا شخصیه و به معنای واقعی کلمه ربطی به ما نداره
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">