بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

سکوت کنیم یا فریاد بزنیم یا سرمان را بکوبیم به میز؟

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷ ب.ظ

دیروز قسمت بیست و هفتم سریال شهرزاد منتشر شد. معمولا در اینستاگرام رسم بر این است که برخی از صفحات، هر دوشنبه تکه هایی از قسمت تازه را در قالب ویدیوهای پانزده ثانیه ای و حالا تقریبا یک دقیقه ای منتشر میکنند. بعد مردم می آیند و در مورد آن قسمت کامنت میگذارند و باهم حرف میزنند. امروز کامنت های یکی از همین کلیپ های چند ثانیه ای را میخواندم. صحنه ای بود که شهرزاد روبروی همسر سابقش می ایستاد و میگفت میخواهم دوباره ازدواج کنم؛ با کسی که همیشه دوستش داشتم. بعد مردم نوشته بودند که خاک بر سر شهرزاد که عاطفه مادری ندارد. خاک بر سر او که عشقش را به فرزندش ترجیح میدهد. خاک بر سرش که قباد را تحقیر کرد. چقدر وقیح شده این زن. بعضی ها هم نوشته بودند که این سکانس بدآموزی دارد اصلا. چرا که زن های مطلقه را تشویق میکند به ازدواج!

من اگر جامعه شناس یا روانشناس بودم، بدون شک موضوع پایان نامه ارشدم را بررسی ساختاری و ریشه ای کامنت های مردم ایران در صفحات مجازی انتخاب میکردم. 

  • ماهی

نظرات (۱۲)

چه موضوع خوووبی هم میشد!!
خب پس میتونستی رو کمک منم استفاده کنی !
شاید بهتر باشه دنبال این بگردیم تعریف ما ایرانی ها از زن چیه!!
 مرد ها تعریفی خاصی از زن دارن و اونو با چاشنی مذهب به خورد زن ها میدن و اکثریت زن ها هم این تعریف خاص رو پذیرفتن بعبارتی در این تعریف مردها هر جایی کم اوردن مذهب به کمکشان اومده :)
در فرهنگی که زن جز دارایی های مرد محسوب میشه و مرد اختیاری نا محدودو مسئولیتی محدود در اقبال زن داره و زن موجودی مطیع تعریف میشه باید حق به ملت بدین شهرزاد را متهم به خروج از انسانیت! کنن چرا که قلمرو حکومتی مرد ها با هر نوع حرکتی از این نوع در شرف خطر خواهد بود!!
این احساس مالکیت اونقد قویه که مردا نه تنها نسبت به زنان نزدیک  خودشون بلکه گاهن نسبت به کل زنان جامعه احساس مالکیت دارن شاید به همین دلیله وقتی گلشیفته به اختیار خودش در فیلمی که ما نمی پسندیم بازی میکنه رگ غیرت !! اکثر ایرانی ها بلند میشه :) ولی اگر گلیشفته مرد بود باعث غرور هم محسوب میشد !!
پ.ن1 معذرت اگه به حیطه حکمرانیمردها جسارت شد:)))
پ.ن2 من فیلم شهرزادو ندیدم
واقعا داستانیه برا خودش:|
کلا کامنتای مردم تو اینستا سر هر قضیه ای خیلی جالبه! بیشتر هم‌تاسف آوره! ادم تعجب میکنه چقدر کاسه های داغ تر از آش داریم
کیف کردم با اون سکانسش
جیگرم حال اومدم
کلا بمیر، بسوز و بساز، خفه خون بگیر، یه عمر حسرت به دل بمون، برای بچه و شوهر و مادر و پدر و در و همسایه فداکاری کن، توسری خور باش و سر زندگیت محکم بمون تا مبادا عفت و پاکدامنیت خدشه ای بهش وارد بشه!!
ولی عاشق نشووو!!
اصل اعتقادی ۹۹ درصد ایرانیها، چه مرد و چه زن:||
خیلی موضوع سختیه ، فکر کنم بشه به عنوان پایان نامه دکترا هم روش کار کرد :|
  • عطیه میرزاامیری
  • باور کن من خیلیییییییییی ب این موضوع فکر کردم
    خیلی
    پاسخ:
    خب تو که دستت میرسد کاری بکن میرزاامیری 
    هه...
    کامنت های مردم ایران :)) خودش داستانیه!!
    + شهرزاد رو ندیدم تا حالا!
    حالا اونجا اینستاگرامه. خیلی انتظاری از مردم نداریم. اینا که تو سلام سینما نوشتن از زنی با این سطح تحصیلات و شعور و فلان بعید بود رو باید چیکار کنیم؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">