بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

مادر نسترن

يكشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۴۵ ق.ظ
اولین بار کلاس اول راهنمایی بودم. دختری در کلاس ما بود به اسم نسترن. یک روز مادرش به دلیلی که یادم نیست آمد مدرسه. در حیاط کنار نسترن ایستاده بود و با او حرف میزد که مرا دید. یعنی نسترن مرا با انگشت به او نشان داد و بعد صدایم کرد تا نزدیکتر بروم. من حالا نسترن را و چهره اش را و فامیلی اش را و خیلی چیزهای دیگر را فراموش کردم اما مادرش را نه. زنی بود چاق و قد بلند با مانتوی گشاد مشکی که دور آستین هایش نوار طلایی داشت. نزدیکش شدم. سلام کردم و او حتی جواب سلامم را نداد. گفت مهشاد تویی؟ شنیدم خیلی معلما دوستت دارن. آخه اونقدرا هم خوشگل نیستی که و من دلم شکست. جوری که دردش از تمام دل شکستگی سال های بعد هم بدتر بود. هنوز هم بعد از دوازده سال هر بار که به آن لحظه فکر میکنم ناخودآگاه صورتم را با دستم می پوشانم و حس میکنم چقدر از مادر نسترن بدم می آید.
حالا روی تخت دراز کشیدم و به این فکر میکنم که آیا وقتش نرسیده که مادر نسترن را ببخشم؟

  • ماهی

نظرات (۳۶)

کار سختیه به نظرم!
+قبلا چند مرتبه وبلاگتون رو خونده بودم.اولش اسمش نظرمو جلب کرد:)
عزیز دلممممم
باز خوبه ک این حرفا الان روتون تاثیر نداره.واسه من همین الانشم خیلی ناراحت کننده س و متاسفانه خیلی زیاد هم میشنوم...
پاسخ:
اون موقع بچه بودیم. حساس بودیم. توی ذهنمون میموندن
الان که دیگه آدما رو شناختیم و میدونیم که میتونن تا چه اندازه بی رحم و بدسلیقه و احمق باشند. پس دیگه واقعا نباید بذاریم حرفاشون، بخصوص اینجور حرفاشون، روی ما تاثیری بذاره
دقیقا میفهمم چی میگی. حتی همین الان تو این سن هم اینجور حرفا خیلی تاثیر بدی روی من داره و عکس العملم دقیقا همونطوریه که تو گفتی و همش بهش فکر میکنم
بخشیدی؟
پاسخ:
نه...
مهشاد:)
من از این خاطره ها زیاد دارم ولی یکیش رو یادم اومد که برات بگم.
تو دوران راهنماییم اغلب من رو تو گروه سرود راه نمی دادن.می گفتن:صدات زشته و...از این حرفا
زد و ما از اون شهر رفتیم به شهری که متولد شده بودم و خب اونجا همه می گفتن:چقدر صدات خوبه.
بعدها متوجه شدم گروه اول من رو با صدای خودشون می شنیدن و چون همه شون لهجه یکسان داشتن صدای من خارج می زده و اون ها این تفاوت رو زشت تعبیر می کردن:)))
در حالی که صدای من اصلا زشت نبوده:دی
این بود خاطره من:)
پاسخ:
چه جالب 
راست میگی...گاهی همینجوریه واقعا..آدما رو از دریچه چشم خودمون نگاه میکنیم و قضاوت میکنیم
خیلی وقت ها خیلی حرف ها اینقدر بد دل آدم رو میکنن که خیلی زمان میبره بخشیدن اون آدم ها ، بعضی وقتها هم نمیشه بخشید. ..
من که جای توام نیستم نمیتونم ببخشمش. اصلا چه معنی داشت چیزی که تو ذهنشه رو بخواد به 1 بچه بگه و شاید واسه سالهااا اعتماد بنفسشو نابود کنه. میتونست خودش تو ذهن خودش هرجور دوس داره فکر کنه.
پاسخ:
واسه سال ها میتونه تاثیر داشته باشه شیوا. یه نفر چند سال بعد از اون اتفاق به من راجع به یکی از دندون های نیشم که نسبت به بقیه کمی بالاتر رشد کرده همچین حرفی رو زد. گفت چقدر زشت! من دیگه دوازده ساله نبودم و نسبت به بقیه همسن و سالام اعتماد به نفس بیشتری داشتم اما باز هم تا سال ها بعد توی عکس ها نمیخندیدم یا سعی میکردم همیشه جوری کنار بقیه راه برم یا بنشینم که نیمه چپ صورتم مشخص باشه، جایی که دندون نیشم برآمده نیس.
اینجور حرف ها خیلی زشت و در عین حال خیلی تاثیرگذاره. توروخدا هیچوقت هیچوقت هیچوقت عیب های ظاهری افراد رو اینقدر صریح توی صورتشون نکوبیم
  • علی گوهری
  • آره خب شاید
    ولی پسرا معمولا هم دیرتر ناراحت میشن هم دیرتر عصبانی و خشم و ..

    من هم یه بار یه چنین تجربه ای رو داشتم. توی همون سن دوازده سالگی سال دوم راهنمایی. البته یکی از بچه های سال سوم بود و منو توی راهروی مدرسه دید یه چند ثانیه ای بهم خیره موند و بعد بهم گفت تو چرا این شکلی ای؟ یه دقیقه وایسا برم این رفیقمو صدا کنم بیاد تو رو ببینه.
    وقتی که داشت میرفت صداشو شنیدم که به دوستش میگفت بیا این پسره رو ببین چه قیافه مسخره ای داره.
    البته من نموندم که برگرده. حتی ازش به دل هم نگرفتم چون سنی نداشتیم اون دوران. اما هنوزم که هنوزه با خودم فکر میکنم که منو چه شکلی میدیده. نکنه هنوزم همه مردم منو اون شکلی میبینن و به روی خودشون نمیارن. چون تنها کسی که مطمئنم کاملا در مورد من صادقانه قضاوت کرده همون پسره است.
    پاسخ:
    بی رحمانه ترین برخکرد همینه که کسی رو بخاطر چیزی که توش کوچکترین تاثیر و دخالتی نداشته سرزنش یا مسخره کنیم
    سلام - خواننده ی خاموشتان بودم - آمدم دو چیز بگویم و بروم - اول :نوشته هایتان زیباست - ممنون برای قلمتان - دوم : نمی توان بخشیذ هرگز نمی توا بخشید حتی اگر سالها ی سال شب قدرها بیایند و بروند - نمی شود کیانی را بخشید که قلب آدمها را هدف می گیرند با نادانی هایشان :(   :(
  • خواننده خاموش
  • من فکر می کردم فقط خودمم که یه سری تجربه های تلخ بچگی و نوجونیم منو می رنجونه هنوز و تموم شدنی هم نیست
    گاهی نمیشه بخشید حتی وقتی میخوای باز یه تیکه از قلب و ذهن آدم درگیر می مونه
    میشه گفت همچین تنفری رو تجربه کردم
  • علی گوهری
  • دخترها :/

    ببخشین بره بالاش یه لیوان دوغم بخورین واسه سلامتی مفیده :))
    پاسخ:
    مرزبندی دخترها و پسرها حداقل توی این یه مورد درست نیس. بهرحال هرکسی، چه دختر و چه پسر، توی زندگیش تجربه دلشکستگی و احساس کینه/خشم/نفرت نسبت به یه نفر رو داره. بخشش از عهده همه برنمیاد. نمیشه از همه آدما توقع بخشش داشت
    شاید اگه این اتفاق برای یه پسر افتاده بود باز هم همچین واکنشی نشون میداد. چه بسا سخت تر و شدیدتر...
  • سرباز جامانده
  • :-/ مگه دوست داشتن معلما به قیافس؟!! چه ذهن کوچیکی داشته
    من هم یه بار از یه حقی دفاع کردم و معلمم برای اینکه کم نیاره بهم گفت دخالت نکنم. خب بهم برخورد ولی خیلی زود(در حد یه ساعت بعدش) فراموش کردم اما زنگ بعدش با یه رفتار زننده برگه ی امتحانیمو صحیح کرد و بهم داد و با یه لحن بد دوباره گفت تو خیلی دخالت میکنی(حالا من هیچی نگفته بودما)! منم اون رگ سیدیم گل کرد و عصبانی شدم. اصلا یادم نیست چی گفتم. رفته بود پیش مدیر یه حرفایی دربارم زده بود. نمیدونم بگم چقدر دلم شکسته بود. سر نماز صبحم نفرینش کردم. امسال فهمیدم آبروش پیش مدیر رفته!
    خواستم برم جایی و چون اونجا برام مقدس بود خواستم صاف برم. رفتم پیشش برای حلالیت گفت تو که کاری نکردی. حرفت هنوز تو گوشمه: حق الناس... حق الناس!!!
    :دی معلوم نیست چه تیکه ای انداختم.
  • هلیا استاد
  • مهشاد که نادیده دل ما رو با عکسای اینستا و نوشته های وبلاگش شاد میکنه قطعا میتونه ببخشه :)
  • گمـــــــشده :)
  • منم بودم یادم می موند
    :|
    از هر کسی قد خودش باید توقع داشت وگرنه آدم خیلی اذیت میشه

  • مصطفی موسوی
  • نبخشی واسه خودت و اخلاق خودت و باید و نبایدات بهتره. که مطمئن بشی هیچوقت همچو آدمی نمیشی
  • مــــــــ. یــ.مــ
  • :/
    یهو فکر کردم نکنه بخاطر اینکه نبخشیدیش بلایی سر صورت نسترن اومده باشه:///
    پاسخ:
    خب حالا تو هم :)))))
    یه جمله هست میگه اگه هزا بار به یه دختر بگی تو خوشگلی اون باور نمیکنه ولی فقط کافیه یه بار بهش بگی تو زشتی اون هیچ وقت حرفتو یادش نمیره و نمیبخشتت
    پاسخ:
    الان اگه یه نفر به من بگه زشت اونقدرا روم تاثیر نداره ولی من اون موقع فقط دوازده سالم بود. توی سن بلوغ بودم
    come on... :D
    به اینم فک کن ما هم ممکنه بدون این که خودمون بدونیم باعث ناراحت شدن دیگران شدیم. اینو هم در نظر بگیر که طرف شاید نفهمیده یه چیزی گفته.
    کلن به نظرم بخشش حال خود آدمو بهتر میکنه، کمک میکنه از اون اتفاق بد به یه چیز خوب تو ذهنت تبدیل شه چون یه پله رفتی بالاتر!
    پاسخ:
    میتونست عذرخواهی کنه. میتونست یه رفتاری نشون بده که اون دلشکستگی رو جبران کنه. این زن هیچکاری نکرد. سن مادر منو داشت ولی هیچکاری نکرد
  • عطیه میرزاامیری
  • براش زبون میوردی همون مورد و میگفتی خیگی!
    پاسخ:
    :)))
  • راحنا رهایی
  • با خودت دو دو تا چهار تا کن .زورتو بزن اگه شد ببخش ولی فراموش نکن اگه نشد نبخش ولی فراموش کن ..

    *این بهتره راه کاری بود که به ذهنم رسید شکوفه ی گیلاس من ^_^
    پاسخ:
    هرسال شب های قدر به بخشیدنش فکر میکنم..
  • عاشق بارون ...
  • منم نمیتونم معلم دوم دبستانم رو به خاطر سیلی ای که بهم زد و جاش تو صورتم موند ببخشم! بخاطر کاری که حتی نکرده بودم و به ناحق منو زد! من احساس میکنم وقتی سن آدم کمتره و کلاً بچه ها درسته زود میبخشن و پاکن هنوز. ولی یه وقتا که با یه چیز عجیب و خیلی ناحق(در حد بچگی خودشون) روبرو میشن تا سالهای سال یادشون نمیره و بخشیدن سخته براشون. من دقیقاً 3 تا مورد اینطوری که هر 3 تاشم به ناحق بوده داشتم تو اون دوران.
    پاسخ:
    کاملا میفهمم منظورت رو..
    چقدر حسود بود واقعا! ...
    بخشیدن از بزرگانه :)
    پاسخ:
    اصلا نمیتونم درکش کنم که چرا اون حرف رو زد..
    لااقل جواب سلامم رو میدادی زن
    کاش ادم ها میدونستن که بچه ها هیچوقت دلشکستگی هاشون رو فراموش نمیکنن...
    پاسخ:
    هیچوقت...

    حتی من فراموشکار، منی که تقریبا هر ناراحتی و غصه ای رو فراموش میکنم این یکی رو با تمام جزییات یادم مونده
    آدما وقتی میبخشن روحشون بزرگ تر میشه اما من بعضی وقتا با همین روح کوچیکم راحت ترم.
    خوشگل ترین:-*
    پاسخ:
    اینکه میگن بخشش کار بزرگانه واقعا راست میگن. بخشش خیلی اتفاق بزرگیه و هرکسی از پسش برنمیاد.چرا از همه توقع بخشش داریم؟
    یا این خصوصیاتی که میگی خودش احتمالا اون خانمه تو تام و جری بوده که همیشه فقط پاش معلومه :))
    پاسخ:
    مجید :))))
    وای عزیزممممم! :(
    منم از این تجربه ها داشتم.. البته از اقوامم :( اونم نه اینکه بگن خوشگل نیستی مدام میگفتن خواهرت خیلی خوشگلتره! :| من همیشه در مقایسه ی منفی بودم :((
    پاسخ:
    مقایسه کردن آدما باهم، اونم مقایسه های اینجوری، خیلی روی اعصابه
  • مادام کاف
  • چ قد بی سلیقه:|
    همه ادما بنظرم زیبان....همه...شما ک جای خودی اصلن.
    پاسخ:
    بنظرم بی رحم ترین آدما اونایین که زل میزنن بهت و میگن تو چرا این شکلی ای؟چرا اینقدر زشتی؟چرا دماغت اینجوریه؟چرا پوستت این رنگیه؟
    آدم هرچقدر هم خودشو دوست داشته باشه و به قشنگی هاش اعتماد داشته باشه باز هم با شنیدن این حرف غصه ش میگیره.یه بچه دوازده ساله که دیگه جای خود داره
  • مصطفی موسوی
  • نه نبخشی بهتره
    پاسخ:
    گاهی نمیخوام ببخشمش و گاهی نمیتونم...سعی میکنم ولی نمیتونم
    طرز فکر مامان نسترن و رک گویی اش مثال زدنیه :|||
    ببخشش و بذار یادت بره ، اصلا چنین آدمایی ارزش ندارن که یه تیکه از قلبت رو سیاه کنن ، هرچند میدونم بخشش خیلی سخته ...
    پاسخ:
    هر سال شب های قدر به این فکر میکنم که باید ببخشمش. حتی به خودم میگم یارو میزنه یکی رو میکشه.خانواده مقتول می بخشنش. تو چرا نمیتونی ولی واقعا نمیتونم
  • آناهــیــ ـــتا
  • براش دعا کن که تغییر داده باشه خودشو...
    که خیلی دردناکه آدم دنیا رو از این زاویه ببینه و آدمهایی رو هم با همین دید تربیت کنه. براش دعا کن. دل خودتم صاف میشه
    پاسخ:
    بعد از اون اتفاق باز هم آدمایی توی زندگیم اومدن و باز هم دلم شکست ولی تقریبا هیچکدوم اینقدر پررنگ توی ذهنم نموندن
    من اون موقع فقط دوازده سالم بود
    منم خیلی وقتا یاد حرفای خیلیا میوفتم و ناراحت میشم.برای همینه که میگن بخشیدن لطفیه به خود نه دیگران ولی من نمیتونم یه سریا رو ببخشم شاید چون هنوز روحم کوچیکه
    پاسخ:
    هربار به این زن فکر میکنم یادم میاد که من برای این اتفاق هیچوقت گریه نکردم و در موردش با هیچکس حرف نزدم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">