بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

کتلت

دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۳۰ ب.ظ
از ویژگی های عجیبم این است که هربار دلشوره میگیرم و دست هایم از ترس اتفاقی نیفتاده بی حس میشوند، کتلت میپزم. سه چهارتا سیب زمینی درشت را پوست میگیرم و هویج را رنده میکنم و پیازها اشکم را در می آورند و صبر میکنم یخ گوشت باز شود و تخم مرغ های روی پیشخوان را میشکنم و بعد ادویه هایم را قاشق قاشق اضافه میکنم و آنوقت میرسم به بخش خوب ماجرا؛ با ولعی تمام نشدنی همه چیز را چنگ میزنم. تمام مراحل قبلی و بعدی همگی حاشیه ایست برای همین چند دقیقه که دلشوره ها میمیرند و دوباره دست هایم جان میگیرند و با لبخند یکی از قدیمی ترین و پیش پا افتاده ترین ترانه هایی را که هیچوقت هم معلوم نیست از کجا و چه وقت توی ذهنم اینطور ماندگار شده، زیرلب زمزمه میکنم. بعد ناگهان همه چیز مهم میشود و مقدس. گویی که کتلت هایم قرار است شکم کودکانی گرسنه را سیر کنند یا طعم خوب ِ فراموش شده ای را به یاد سربازانی تنها بیاورند. با اشتیاق از مایه جادویی ام به اندازه یک توپ کوچک برمیدارم و کف دستم جوری پهنش میکنم که جای انگشت هایم بماند و آنوقت می اندازمش توی روغن. کمی میگذرد و عطرش خانه را پر میکند. حالا حالم خوب است. ترانه قدیمی و پیش پا افتاده ام جای خودش را داده به تکرار مدام این جمله که کتلت تعیین عشق زن است به خانه...
  • ماهی

نظرات (۱۶)

منتور چون !؟ 
شما فقط نظرای منو ثبت نمی کنی 
))))))))))))))))))::::: 
گریههههههه
پاسخ:
عزیزم :*
مهشــــــــــــــــــــــــــــــاد عزیزم 

مثل فیلم حوض نقاشی.....مریم هر روز به یک شیوه و یک مدل زنانگی اش را نشان می داد......
وووای مهشاد تاحالا بهش فکر نکرده بودم.....ولی دیروز که دوباره فیلمشو نگاه کردم دقت کردم . فهمیدم با هر انگشت کوچک که روی کتلت می کشد انگاری کلی حرف دارد.....
وقت کردی نگاه کن منتور جوووووووووونم 
البته ما به این ترکیبی که نوشتم میگیم شامی ((:
پاسخ:
شامی های من توش لپه پخته هم داره :)
منم امروز کتلت پختم براش .. با گوشت و تخم مرغ و آرد نخود چی و نصف دونه سیب زمینی و البته ادویه!
پاسخ:
به جای ارد نخودچی اگه پودر نون خشک هم بزنی خیلی خوبتر میشه
یه نون باگت رو بذار یه روز توی هوای آشپزخونه تا خشک بشه. بعد بکوبش و به جای آرد نخودچی بزن توی کتلت :)
با احترام ! ولی هویج آخه تو کتلت ؟!
پاسخ:
:)))
به جون خودم خوشمزه میشه. یه بار امتحان کنین
به ازای هر چهار پنج تا سیب زمینی یه دونه هویج متوسط کافیه
آهنگ مخصوص کتلت پختن من: دیدمت، آهسته پرسیدمت و... 
پاسخ:
آهنگ مخصوص کتلت پختن منم اینه...
دلی که منتظر باشه خواب نداره..خواب نداره
تو بارونی
تو بارونی
ببار که باغم بکنی
تو آفتابی
تو آفتابی
بتاب که داغم بکنی
هیچ ایده ای هم ندارم که این آهنگ از کجا اومده توی ذهنم. جدا
اصلا یکی از بهترین راه ها برای ارامش همینه 
منم غذا میپزم و اروم میشم 
کتلت شاید بهتره از بقیه غذاها امتحانش میکنم :)
  • Sahar Haji safar ali
  • :)))
    هویج هم تو مایه کتلت میریزن؟
    ایکون نگاه به حواشی
    پاسخ:
    اینقدر خوشمزه میشه که نگو
    اینبار امتحان کن :)
  • صبا مهدوی
  • بوی کتلت میدهی دختر.. ;)
    حالا که گوشت چرخ کرده خونه نداریم باید این پست را می‌نوشتی؟! به کجا داریم میریم ما..
    پاسخ:
    من شرمنده ام :)))
  • صبیه آسمان
  • کتلت یه غذا نیست.یه سبک زندگیه اصلا
    پاسخ:
    الان یاد این افتادم که یار به کتلت های من میگفت مامانی...میگفت کتلت های مامانم کشیده ترن ولی مال تو کوچولو و مامانیه :)
  • مادام کاف
  • ی بار برام نپختی نامرد ی باااار :((
    پاسخ:
    عجیبه که توی این همه سال درست نکردم برات
    دفعه بعدی که ببینمت با کتلت میام پیشت :)
    من هیچوقت خوب کتلت درست نکردم! بدمزه ترین و زشت ترینو درست میکنم همیشه :|
    مثلا بیا و یاد بده به نیازمندان :دی
    پاسخ:
    دوره های آموزشی برگزار میکنم. زمان ثبت نامش هم از طریق همین وبلاگ اعلام خواهم کرد :دی
  • مصطفی موسوی
  • والا ما تو کبابمونم گوشت نمیریزیم چه برسه به کتلت!
    پاسخ:
    :))))
    چه قشنگ نوشتی...تا حالا از این زاویه به کتلت درست کردن نگاه نکرده بودم :))
    پاسخ:
    اصن کتلت خیلی زوایای پنهانی داره. جدی بگیرش :)
  • گمـــــــشده :)
  • دلم کتلت ماهی پز خواست
    :))
    پاسخ:
    بجز وقت دلشوره هربار که قراره عزیزی رو ببینم یا مهمونم باشه براش کتلت میپزم. هم از درست کردنش لذت میبرم هم خوب از آب درمیاد
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">