بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

نیمه شب اتفاق افتاد

سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۰۴ ب.ظ
تیزر "نیمه شب اتفاق افتاد" را چند هفته پیش دیدم. با صدای بهداد شروع میشود که آهنگ مرضیه را میخواند. ساغرم شکست ای ساقی..بند دلم آدم پاره میشود با شنیدنش. حالا فرقی هم ندارد مرضیه بخواند یا عقیلی یا بهداد یا حتی من! غم دارد این شعر لعنتی. دوست داشتم ببینمش. برایم فیلمنامه و کارگردانی و ساختار هنری و هیچ چیز دیگر اهمیت نداشت. من فقط میخواستم رویا نونهالی را ببینم  و سبز چشم ها و جذابیت میانسالی اش را در پس زمینه صدای بهداد که میخواند ساغرم شکست ای ساقی...
فیلم از نگاه من زنانه است. کاملا پیداست که یک زن کارگردانی اش میکند. از قاب هایش رنگ می چکد و شعر میبارد. زنی عاشق میشود و عشق نامتعارفش را کتمان نمیکند. هوای دلش را دارد. آواز میخواند. تارهای سفید مویش را رنگ میکند. قرمز میپوشد و عشق را پس نمیزند. عشق به سراغش می آید؛ با یک گلدان بنفشه. او ترس هایش را میزند کنار و با عشق قدم میزند.
این متن به هیچ وجه پیشنهادی نیست برای تماشای فیلم. چرا که شاید موضوعش نخ نما باشد و پایانش معلوم باشد و بعضی بازی هایش عجیب و غیرقابل باور. از طرف دیگر موسیقی فیلم زیاد است. بهداد زیادی آواز میخواند که برای من شیرین بود اتفاقا ولی این حجم از موسیقی برای فیلمی استاندارد شاید توجیه پذیر نباشد. در مجموع فیلم ضعیف است. حتی از فیلم قبلی کارگردانش (خانوم) هم ضعیفتر. اما میتواند تماشایش برای برخی شیرین باشد. همانطور که برای من شیرین بود.
نیمه شب اتفاق افتاد-تینا پاکروان
  • ماهی

نظرات (۸)

بله دقیقا. به نظر منم قصدش توجیهه.
برعکسش هم گاهی صادقه! اگر کارهایی که نباید رو انجام بدیم، اون وقت از کارهایی که باید انجام بدیم، لذتی نمی بریم!
و این مدلش هم صادقه: اگر کارهایی که نباید رو انجام ندیم، اون وقت از کارهایی که باید انجام بدیم لذت بیشتری می بریم!
(البته این دوتا یکی به نظر میرسه! اما مصادیقی که در نظر من بود سطوحش متفاوته:دی)
پاسخ:
من فکر میکنم جمله ای که از فرانک آندروود (کاراکتر سریال) نقل قول کردم بیشتر میتونه یه جور توجیه تلقی بشه. توجیهی برای انجام نبایدها
اما خب یه جاهایی هم مرزش خیلی باریک و غیرقابل تشخیصه
شما چقدر خوب مینویسید :)   سلام :) قالبتونم خوشمله
من تازه دارم تبلیغ این فیلم رو میبینم و در نظر داشتم برم ببینمش.
منم این ترانه رو خیلی دوس دارم با صدای سالار عقیلی.
  • محمد ایرانی
  • ایشالله عمری باقی بود می مینمش، ممنون بابت متن روان و دلنشین.

    اگه قابل میدونی سری هم به سایت من بزن، ممنونت میشم: ایتور - خرید شارژ ایرانسل و همراه اول
    سلام 
    اول اینکه ببخشید یه سوال بی ربط دارم چون مدتهاس داری تو بلاگ مینویسی


    امکان تغییر نظرات وجود داره تو این وبلاگ ها ؟ یا اصلا امکانش نیس  ؟

    خیلی ضروریه ممنون میشم جواب بدی

    پاسخ:
    سلام :)
    نه به هیچ وجه نمیشه متن نظرات رو تغییر داد. تنها میتونی پاراگراف بندی و علائم نگارشی رو عوض کنی و اگر چنانچه بخوای یه بخشی از متن نظر رو حذف کنی تنها میتونی به جای بخش حذف شده از عبارت *** استفاده کنی

    همون خوندن ِ حامد بهداد اول ِ تیزر ؛ همون شعر ؛ همون حس ؛ به اندازه کافی وسوسه کننده اس .
    چه شیرین نوشتید این توصیفنامه ی غیر توصیه ای رو! قشنگ معلومه که فیلم به دلتون نشسته که متنتون هم به دل من نشست...

    یه سری فیلما جدای از استانداردها و این چیزا، به دل میشینن حتی اگه به دل هیچکس نشینه :) 
    این آهنگ خیلی غم داره ، همینکه میگه بر موج غم نشسته منم :(
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">