بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

وصله های ناجور

چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۳۹ ب.ظ

اگر خواستگاری دختر از پسر مرسوم بود، بدون شک به پسرهایی درخواست ازدواج میدادم که فارغ از ویژگی های اخلاقی و شخصیتی، حداقل از لحاظ ظاهری شبیه به آنها باشم. بیایید قبول کنیم که بعضی از المان های ظاهری تا حدی میتوانند نشانگر ویژگی های درونی یا اعتقادی فرد باشند؛ نمیگویم مطلقا اما تا حدی چنین است. پسری که ریش میگذارد و موهایش را ساده به یک طرف شانه میزند و دکمه های پیراهنش را تا بالا میبندد و شلوار پارچه ای میپوشد و صندل هایش را با جوراب پایش میکند تا حد زیادی میتواند این تصویر را در ذهن تداعی کند که او فردی معتقد، با گرایشات مذهبی و حتی بسیجی وار است. در مقابل پسری که ابرو برمیدارد و شلوار جین کوتاه میپوشد و یقه پیراهنش را باز میگذارد، شاید از لحاظ اعتقادی و دینی کمرنگ تر باشد. دخترها هم همینند. از نوع پوشش، نوع آرایش، حتی از عکس های پروفایل تلگرام و عکس هایی لایک شده در اینستاگرام میشود تا حدی به شخصیت آنها پی برد. باز هم تاکید میکنم که هیچکدام از اینها قطعی نیستند. لزوما دختری که چادر سر دارد سنتی و مذهبی نیست و لزوما پسری که ابرو برمیدارد بی قید و بی دین نیست. اگر من خودم را دختری با ظاهری ساده و معمولی فرض کنم و تنها با قضاوت از نوع پوششم، اعتقادات مذهبی ام را در حد میانه درنظر بگیرم، قطعا به سراغ پسرهایی نخواهم رفت که از لحاظ ظاهری مذهبی، مذهبی-سنتی و سنتی هستند. حتی به سراغ پسرهایی با اعتقادات کمرنگ مذهبی هم نخواهم رفت. بحث خوب بودن و بد بودن نیست. بحث پذیرش یک سبک زندگی و اعتقادی و رد کردن دیگری نیست. تمام چیزی که قصد گفتنش را دارم این است... هم کفو بودن. شبیه هم بودن. یکی سیاه و دیگری سفید نبودن.

اگر پسر هستید و اینجا را میخوانید و در آستانه ازدواج قرار دارید به خواستگاری دختری نروید که شبیهتان نیست. اگر مذهبی هستید، دختری را انتخاب کنید که قبلا رگه هایی از مذهب را در ظاهرش شناسایی کرده اید. بدون شک همه چیز را نمیشود از ظاهر شناخت ولی خیلی چیزها را میشود از ظاهر فهمید. بعضی از پیشنهادهای ازدواج نوعی توهین محسوب میشوند بس که ترکیب دو طرف عجیب و ناموزون بنظر میرسد. از مطرح کردن چنین پیشنهادهایی بپرهیزید که نه تنها توهین به دختر است، بلکه نوعی ضایع کردن شخصیت پسر هم محسوب میشود.

و من الله توفیق! 

  • ماهی

نظرات (۱۳)

  • آقای بنفش
  • و من الله توفیق :)))))
    پاسخ:
    مشخصه خیلی عصبانی ام؟ :)))
    والا تو شهر ما اولین بار تازه مردم تو خواستگاری همو میبینن :/
    پاسخ:
    آخ از این خواستگاری ها...

    چشم. رعایت میکنیم:)
    در انتخاب همه آدم های زندگیمان و نه فقط خواستگار و همسر باید رعایت کنیم چنین چیزی رو 
  • مصطفی موسوی
  • حالا بدیهی نبود این حرفا؟
    ولی من میگم زنش شو! آدمای مذهبی خیلی بهترن!
    :عینک‌دودی
    پاسخ:
    شاید بدیهی باشه ولی هنوز هم خیلی ها این موضوع رو در نظر نمیگیرن..هرکاری دلشون بخواد میکنن. به هرکسی که دلشون بخواد پیشنهاد ازدواج میدن و این منزجر کننده س. جدا منزجر کننده س


    ما نمی تونیم کسی رو به خاطر دوستش بازخواست کنیم اگه حس دوس داشتن در وجود کسی هست ما نباید بخاطر هم سنخ نبودن با طرف اینو توهین بدونیم و تنها حق داریم محترمانه ردش کنیم .
    بهتر نیست برای حس دوست داشتن ادم ها ارزش قایل باشیم و این حق رو به همه بدیم که حس دوس داشتن رو داشته باشن و از بیان احساسشون هراسی نداشته باشن.
    و در اخر این عشق و دوست داشتنه که ما رو انتخاب میکنه نه اینکه ما انتخابش کرده باشیم و بخاطرش جواب پس بدیم :)
     

    پاسخ:
    من نمیتونم قانع بشم.جدا نمیتونم
  • فرزانه شین
  • انقدر موافقم با این پست که هیچ حرفی نمی مونه که بزنم!(:
    یه حس دخترانه ای بهم میگه این پست یه مخاطب خیلی خاص داره یه آدم مذهبی یا سنتی یا هردوش 

    پاسخ:
    نوشتن این پست قطعا یه محرک داشته و اوهوم...محرکش همین بوده
    کامنت خصوصیت هم خوندم راستی :)
    متاسفانه مطلب شما دیر به دست مان رسید :))
    پاسخ:
    عجب :))
  • عطیه دوست سادات بزرگوار
  • سادات بزرگوار گفتن من؟
    برو هاشمی خودتو خر کن
    من ک میدونم از سادات بزرگوار گفتن کی مردی که:)))))))))))))))وااااای
    پاسخ:
    کووووفت =))))))
    صلوات
  • عطیه دوست سادات بزرگوار
  • سادات بزرگوار یه لیوان آب یخ بخور
    نبینم سادات بزرگوار غر غر کنه از رو عصبانیت
    پاسخ:
    سادات بزرگوار گفتنت منو کشت :)))
    آی گل گفتی مهشاد... آی گل گفتی جانم :)
    پاسخ:
    :)
    از روی ظاهر شاید بشه تا حدی گفت طرف چه اعتقاداتی داره یا تلاش میکنه نشون بده چه اعتقادی داره، ولی مطمئن باش از دل و باطنشون خبر نمیده، اینو منی میگم که فراوان افراد با ظاهر مذهبی دیدم که تا به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند!
    پاسخ:
    دقیقا همینه...نمیشه صرفا از روی ظاهر قضاوت کرد. واقعا نمیشه 
    البته من بحثم چیز دیگه ای بود :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">