بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

بگذارید کتاب‌ها ما را بخوانند

پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۰۳ ب.ظ

هر روز حداقل چهل و پنج دقیقه را در اتوبوس می‌گذارنم. می‌شود این چهل و پنج دقیقه را از پنجره به خیابان زل زد یا آدم‌های توی اتوبوس را دید و شنید یا موزیکی شنید یا خیلی ساده، هیچ کاری نکرد. من ولی کتاب می‌خوانم. هم حوصله‌ام سر نمی‌رود و هم کتاب‌های نخوانده کتابخانه‌ام را تمام می‌کنم. اتفاق خوبی‌ست. همین دیروز موفق شدم کتابی 230 صفحه‌ای را در همین رفت و آمدهای هرروزه بخوانم. اگر روال زندگیتان جوری‌ست که مجبورید روزانه زمانی را در اتوبوس یا مترو بگذرانید، خوشحال باشید که فرصت خوبی نصیبتان شده. کتاب بخوانید!

  • ماهی

نظرات (۱۸)

  • احمد کریمی
  • تنها رفیق غیر هم جنس که بودن با اون می تونه لذت واقعی بهم بده؛ کتابه ...

    خوش به حال ما کتابخوان ها .
    پاسخ:
    خوش به حالمون :)
    منم با
  • تیردخت :) موافقم. خصوصا این که برای چشم ها ضرر داره.

  • راستی! چند سال پیش وبلاگتون رو دیدم و امروز بعد از مدت ها وقتی که عنوان وبلاگ رو دیدم یاد اون وبلاگ افتادم و از خودم پرسیدم که این همون وبلاگه؟ وقتی که وارد شدم و بیو رو خوندم فهمیدم که بله همون هست. خوبه که هنوز مینویسید . خلی از وبلاگ نویس ها با اومدن شبکه های اجتماعی وبلاگ نویسی رو رها کردن. که البته به زودی مطلبی در این زمنیه توی وبلاگ دومم منتشر خواهم کرد.

    پاسخ:
    هرچندتا شبکه اجتماعی هم بیان و برن، بازم وبلاگ یه چیز دیگه س :)
    سلام 
    فکر خیلی خوبیه اما متاسفانه من نمیتونم انجامش بدم چون حالت تهوع میگیرم .و اینکه برای چشم هم ضرر داره ! عده ای میگن کتاب صوتی گوش بدید ولی خب لذت ورق زدن و بوییدن کتاب کاغذی رو نداره!
    خوشبحالت که از وقتت اینقدر خوب استفاده میکنی دختر ؛)

    پاسخ:
    این سرگیجه ها و حالت تهوع ها هم بساطیه ها 
  • مصطفی موسوی
  • دیگه واسه همین دستتی بلاتکلیفه که مجبور میشیم بریم زن بگیریم بچه دار شیم
    اشتباه نکنید! منظورم اینه که بعدش همیشه مجبوری‌یه مشمای خیار گوحه ای، گوشتی، میوه ای چیزی دستت باشه. دستت هم خالی‌نمیمونه!
    پاسخ:
    عجب
    البته اگر مسیرتان پر از چاله و چوله نیست که از تکان خوردن چشمتان در بیاید :/
    پاسخ:
    بله :))
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • به شرطی که اتوبوس خیلیییی شلوغ نباشه! من یک عاشقانه آرام رو تو همین اتوبوس ها خوندم:)
    پاسخ:
    آره..توی اتوبوس شلوغ اصلا نمیشه کتاب خوند. اعصابت بهم میریزه از سر و صدای بقیه
  • رها مشق سکوت
  • یکی از آرزوهای من اینه که میتونستم تو اتوبوس و مترو و تاکسی هم کتاب بخونم اما متاسفانه خوندن، نگاه کردن به گوشی، نوشتن و هرچیز اینجوری، حتی در حد چندثانیه، باعث میشه سرگیجه و حالت تهوع بگیرم و حداقل تا یه نیم ساعتی این حالِ بد باهام باشه و صورتم دقیقا رنگ گچ بشه!
    با اینکه اهل کتاب صوتی و الکترونیکی نیستم، و حتما باید کتاب رو به صورت کاغذی بخونم، اما برای این مسیرهام و وقت های اضافم، فایل های صوتی کتاب و کلاس های آموزشی گوش میدم که بهترین استفاده رو ازش کرده باشم
    پاسخ:
    چقدر برام جالبه..یعنی راستش تصورش برام سخته. مامان خودمم همینجوریه البته. خیلی سختشه خوندن توی ماشین 
    من نمیتونم در حال حرکت از چشمهام برای کتاب یا گوشی استفاده کنم.سر گیجه میگیرم.

    کتاب خوندن فوق العاده ترین کاره:))
    پاسخ:
    خیلی ها اینجورین گویا 
    بعد اونوخت چشم و سرتون درد نمیگیره در حال حرکت مطالعه کنید
    من تو ناشین و اتوبوس حتی اس ام اس هم نمی تونم بزنم :(
    پاسخ:
    نه والا :دی
    آخه مسیر اتوبوسی که من سوار می‌شم جزو شلوغ‌ترین‌هاست . عملا همیشه باید مچاله شم بین خیل عظیم جمعیت و نهایت کاری که می‌تونم انجام بدم اینه که موزیک‌هایی که همیشه گوش می‌دم رو دوره کنم .
    البته یه وقتایی هم یادم میاد موزیکای جدیدی هستن که از شانسم هنوز گوششون ندادم و باید برم سراغشون . آخریش پینک فلوید بود!
    پاسخ:
    گاهی صدای موزیک بغل دستی ها اونقدر بلنده و هندزفری هاشون اونقدر نشتی داره که قشنگ میشه مستفیض شد 
    مهشاد من تو مترو همیشه یه کتاب دستمه :) ینی معمولا سعی میکنم اینجوری باشه 
    بعد خودتم میدونی هیچوقت هیچ جای خالی تو مترو پیدا نمیشه دیگه 
    دستمو از یه میله ای میگیرم و هی پیچ و تابم میخورم و حواسم غرق کتابست 
    پاسخ:
    چقدر خوبه که اینجوری ای دختر :)
  • محمود دوم
  • متاسفانه خیلی وقته دیگه اتوبوس سوار نمیشم ولی یادش بخیر زمان کنکور دین و زندگی رو کامل تو اتوبوس خوندم :))
    پاسخ:
    منم زمان دانشجویی درس های عمومی رو فقط توی اتوبوس میخوندم :))
    کتاب خوندن برای من بزرگ ترین لذت دنیا و این روز ها هم که 
    وقت نمیکنم جز منابع کنکور کتاب دیگه ای بخونم بزرگ ترین حسرت دنیاست...برا کسی که با کتاب زندگی کرده خیلی سخته...
    کتاب  خوندن تو اتوبوس هم خیلی کیف میده...آدم حس روشنفکری بهش دست میده...:) 
    پاسخ:
    کنکورت که تموم بشه دیگه با خیال راحت میشینی هرچقدر دلت خواست کتاب میخونی :)
  • مصطفی موسوی
  • این که شدنی نیست مخصوصا برای آقایون که کیف ندارن. بهتره به خوندن کتابای الکترونیک رو بیاریم!
    پاسخ:
    همیشه برام درک مردها از این نقطه نظر کار سختیه. چرا با خودتون کیف نمیبرین؟ اصن چجوری میتونین با خودتون کیف نبرین؟ با دست های بلاتکلیفتون چیکار میکنین پس؟
  • پـــــر ی
  • نصف کتابایی که خوندم رو یا تو اتوبوس بودم یا مترو یا داشتم راه می رفتم حتی :)
    پاسخ:
    یا داشتی راه میرفتی حتی..چه بامزه :)
    ی کسی میگف من  کتابای چند جلدی بزرگگگ و تعداد صفحه زیاد رو تو مسیر رفت و امد خوندم
    واقعن مفیده
    پاسخ:
    جدی که حرف درستی زده 
  • میرزا ژوزف پولیتـزِر
  • انقدر از این فرصتها از دست میره که حساب کتاب نداره
    پاسخ:
    آره واقعا..چقدر هم حیفه
  • مصطفی موسوی
  • خوبیش اینه که مخصوصا توی مترو اینترنت درست و حسابی نداری و مجبوری کار مفیدی بکنی!
    پاسخ:
    آرررره..خوبه همیشه یه کتاب همراهمون داشته باشیم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">