بوی سیب میدهی دختر :)

هفت سال در بلاگفا نوشتم. بقیه اش را اینجا از سر میگیرم

اینستاگرام من : mahi.hashemi

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

بخاطر خودتون دوتا

شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۷، ۰۶:۴۸ ق.ظ

حالا که در تب و تاب برنامه‌ریزی برای عروسی هستیم، بیشتر از هروقت دیگری یاد گرفتیم که اولویت‌هایمان را مشخص کنیم. دوست داریم شبیه بقیه شادی کنیم یا به شیوه خودمان، حتی اگر ساده‌تر باشد و حرف و حدیث‌هایی را به دنبال داشته باشد؟

ما به شیوه خودمان مراسم عروسی را برگزار می‌کنیم. ما ساقدوش نداریم. کلیپ اسپرت و عکاسی فرمالیته نداریم. هلی‌شات و فیلمبرداری سه دوربینی نداریم. شام مراسم ما سلف نیست. تالار ما پرنور است و سفید، ولی خفن نیست. لباس عروس من از یک مغازه معمولی در یک پاساژ معمولی کرایه شده. ساده است و ارزان، ولی در آن عروس تپل خوشحالی هستم که از پف دامنش کیف می‌کند. حلقه‌ام ساده است. وزن و نگین و جواهرش برایم مهم نبوده و نیست؛ دقیقا همان حلقه‌‌ایست که از چهارده سالگی دوست داشتم مال من باشد. موهای من رنگ نمی‌خواهند و ناخن‌هایم کاشت نمی‌خواهند و چشم‌هایم لنز رنگی و مژه مصنوعی نمی‌خواهند. 

من دیدم زوج‌هایی را که چقدر از تمام تشریفات پرشمار و خسته‌کننده مراسم عروسی کلافه‌اند. دیدم زوج‌هایی را که بخاطر همین تشریفات سال‌هاست که در عقد مانده‌اند. این مهم است و بی‌اندازه مهم است که شما بلد باشید "بی‌واسطه" شادی کنید و خوشبختی‌تان بندِ هیچ چیزی نباشد. این مهم است و بی‌اندازه مهم است که اولویت‌هایتان را بدانید. بدانید از جشن عروسی خود، اصلا از زندگی خود چه می‌خواهید که اگر ندانید کلاهتان پس معرکه است.

  • ماهی

نظرات (۳۸)

چقدر پست شبیه مکالمات من و یار بود وقتی داشتیم برنامه عروسی میچیدیم:)
امیدوارم اصل حال دلتون همیشه کنار هم خوش باشه که بقیه اش همه حاشیه است:)
مرسی عالی بود
من کلاهم پس معرکه س میشه ازت بخوام برام دعا کنی
  • :: فروردین ::
  • بهترین کار همینه... :) 
    خوشبخت بشین ^_^
    لایک
  • سمانه مختاری
  • خوشبخت باشید:)
    من و همسرم هم 6 سال پیش جزییات عروسی مون رو خودمون و به سادگی انتخاب کردیم. امیدوارم هر زوجی فقط به دل خودشون مراجعه کنند نه به حرف ها و نگاه های دیگران
  • اجاره آپارتمان مبله در تهران
  • چقدر خوب گفتید ... واقعا همینطوره باید بدونیم از زندگیمون چی میخوایم ...
    ___________________________
    اجاره آپارتمان مبله در تهران
    https://eskanbama.com
  • دخترمادر مقدس
  • سلااام
    دم شما گرم...
    امیدوارم که خوشبخت باشین . ریخت و پاشها ظاهریه و زودگذر مهم انسجام زندگیتونه
  • عینکی عینکی
  • عاقا چرا جواب منو فقط با لبخند میذاری؟ 🤔
    پاسخ:
    :)))
    بخدا دلیل خاصی نداره. گاهی واقعا نمیدونم باید چی جواب بدم. از طرفی بنظرم قشنگ نیست بی جواب بذارم. واسه همین لبخند میذارم
    سلام
    قلمتان پایدار باشه. بنده نیز یک بلاگفایی قدیمی هستم
    خوشحال شدم زیارتتان کردم اینجا

    پاسخ:
    سلام :)
    یاد بلاگفا بخیر
    سلام به سلامتی و خوشی ان شاءالله 
    واقعا تجربه ی ثابت شده ایه شادی در ظاهر نیست 
    در باطنه 
    شادی ظاهری عمر کوتاهی داره 
    پاسخ:
    سلام :)
    چقدر بعد از خوندن این متن ذوق کرده باشم خوبه؟ ^_^ 
    چقدر کیفور شده باشم خوبه؟ ^_^
    خوشبخت شید لطفا بدون هیچ ترینی که بخواد چشم بازارو کور کنه!! :دی
    پاسخ:
    آخی :)
    منم تازه عروسی کردم بدون هیچ مراسمی !!!
    به اصرار خودم بود چون به نظرم توی این شرایط اقتصادی واقعا عاقلانه نبود مراسم گرفتن . فقط فامیل های نزدیک را به شام دعوت کردیم
    حتی لباس عروس هم نپوشیدم ولی در عوض تونستیم با پس اندازامون و وام خونه بخریم و به نظرم این خیلی مهمتر از مراسم گرفتنه

    پاسخ:
    چقدر دوست داشتم اینجوری زندگیمون رو شروع کنم. البته من از اونجایی که عاااااااااشق لباس عروسم ترجیحم این بود که یه روز لباس بپوشم و با یکی از دوستای عکاسم بریم یه جایی شونصدتا عکس بگیریم و همین. اما خب سخت بود قانع کردن خانواده ها
    پایدار ♥
    پاسخ:
    :)
    اوه.خدا این عروسی ها رو زیاد کنه.
    عروسی که چی بگم،شوآف میشه اسم ش رو گذاشتم.
    شوی چشم درآوردن از مردم و هزینه های سنگینی که متوجه زوج بدبخت میشه،روزِ خوش بختی و خوش حالی گروه عکس برداری.نه خوش بختیِ زوج.
    توی تک تک کلماتِ"خوش بخت باشید"مدیرتالار،میشه بوی پول فهمید.
    پاسخ:
    شوآف...
    بعضی از عروسی ها بیشتر شبیه صحنه تئاتره
  • عینکی عینکی
  • خوشبخت باشین همیشه. من الان رفتم درباره من پیجت رو خوندم، ب نظرم بامزه ترین درباره من بود که خوندم تا حالا 🙄🙄🙄🙄   
    پاسخ:
    :)
    سلام
    شما مگه سر خونه زندگیت نبودی؟
    یا تازه میخواین عروسی کنی؟
    نفهمیدم بالاخره!!
    پاسخ:
    :))))
    ما الان توی عقدیم ولی هنوز مراسم عروسی نگرفتیم و خونه خودمون هم نرفتیم :)
    به این میگن اپن مایندی. کاش میشد این رو توی کلاس های قبل ازدواج بدن جوون ها بخونند!
    پاسخ:
    اونوقت یه مشت چرت و پرت توی کلاس های قبل ازدواج به زوج ها میگن
    کارتون خیلی قشنگه.
    امیدوارم حسابی خوشبخت بشی و بهترین شب رو داشته باشی
    پاسخ:
    :)
  • عینکی عینکی
  • بهتررررین کار ممکن رو کردی


    سلام. واسه بار اول
    میرم بقیه پست ها رو بخونم :))
    پاسخ:
    بدو بدو :))
    درود بر شما
    پاسخ:
    :)
  • هلیا استاد
  • آخ کاش بشه همینقدر مثل تو بتونم با خونواده ها و این رسوم مسخره بجنگم.
    خیلی خیلی خوشبخت بشی ماهی :)
    پاسخ:
    عزیزکم :):*
  • زهره خوب بخت
  • بعدِ عروسی مهمه. بعدِ عروسی.
    ---------
    خوب میدونی آرزوم برات چیه :)
    پاسخ:
    بعد عروسی خیلی مهمه. خیلی خیلی
    .
    قربون خودت و آرزوهای خوبت :)
    چه خوب. خوبیش اینه که هر دو تفکر مشابه دارید درنتیجه راحت تر این تصمیم رو می گیرید
    الهی خوشبخت باشید تا همیشه
    پاسخ:
    ممنون  :)
    چه تصمیمی بهتر از این .
    اگه یکی ؛ یکی از همین تشریفات رو دوست داشته باشه خوبه باز , ولی اگه قرار باشه به خاطر چشم و هم چشمی باشه که  هیچی دیگه |: .

    تبریک می گم (: .
    امیدوارم به همین سبک همیشه ساده و شاد باشی (: .
    پاسخ:
    اونم توی این وضعیت وحشتناک مملکت...
    دقیقا منظور منم همین حرف لوسی می بود، من الان دوستام رو میشناسم که یه عروسی ساده گرفتنا، با این حال زیر بار اقساطشون موندن همچنان:(
    وضعیت اقتصادی ملت خرااااااااابه.
    واقعا امیدوارم خوشبختی زندگی دوتایی رو با تمام وجودت حس کنی!
    پاسخ:
    آخ از این آرزوی قشنگت ^____^
  • آقای رایمون
  • نامرد دیگه شامو بده دیگه اینهمه راه بیام
    پاسخ:
    حالا ببینم چی میشه :))
  • آقای رایمون
  • ولی خب انصافه منو دعوت نکنی؟
    پاسخ:
    اگه قول بدی فقط بیای برقصی و مجلس رو گرم کنی و شام هم نخوری، دعوتی :)))
    خوشبخت بشی الهی، ولی این چیزایی که گفتی ندارید رو خیلیها برای عروسیشون ندارن یعنی پول تو جیب خیلی از جوونها برای برگزاری همچین مراسمی  کمه. همین برگزاری یک مراسم ساده هم کلی هزینه بره:)
    مهم اینه که خودت دوست داری
    پاسخ:
    باور کن مرضیه من دخترها و پسرهایی رو میشناسم که وضعیت مالیشون خوب نیست اما حاضرن قرض کنن ولی تمام این جزییات رو داشته باشن
    خیلی خوبه اینجوری :)
    اتفاقا منم همیشه وقتی فکرشو میکنم یه سری چیزارو که واسه همه مرسوم هست رو دوس ندارم و به نظرم مهم ترین چیز اینه که اون شب به همه مخصوصا خود عروس و داماد خوش بگذره و بعدش زیربار کلی قسط و فشار مالی نرن و اذیت نشن ۰
    پاسخ:
    همین هزینه ای که قراره بابت اینجور چیزا صرف بشه، برای اولویت های مهمتر پس انداز بشه. مثلا رهن خونه یا هر موضوع مهم دیگه ای
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • به خوشی در کنار هم:-)
    پاسخ:
    :)
    ماها علاوه بر کلاه خودمونم پس معرکه‌ایم... 
    پاسخ:
    چی بگم...
    بهترین کارو میکنید
    والا توو این گرونیا :)
    پاسخ:
    توی این وضعیت ناپایدار...شدیدا ناپایدار
  • פـریـر بانو
  • درست می‌گی. :)
    به سلامتی ایشالا
    خوشبخت بشی مهشاد عزیز... ♡
    پاسخ:
    ممنون :)
    لی لی لی لی مبارکههههههه :)



    +آقا مراسم ما هیچ کدوم از اینایی که گفتی نداشت ولی من زیر بار تشریفات له شدم بازم! :/ لهِ لهِ له!
    به خودم بود شب عروسی همه رو می بردم پارک شیر موز و معجون و اصلا سفارش دلخواه میدادم بهشون :)
    مشکل از خودمه نه؟ :/


    +مهشاد منو دعوت کن ما هم دانشکده ای هستیم. تازه دوست مشترک هم زیاد داریم :)
    ربطشو خودمم نفهمیدم :)))
    مبارک باشه سیبِ گلابِ بیان ^_^
    پاسخ:
    چقدر با حرفت موافقم...چقدر دوست دارم عروسیمون کوچیک و ساده باشه، با چند نفر از دوستا و فامیلای نزدیک
    اما خب دیگه...ما یه چیزی میخوایم، خانواده ها یه چیز دیگه...
  • علی کافه چی
  • خدا شما و امثال شما را زیاد کند :))
    پاسخ:
    با سپاس :))
    تبریک صمیمانه. ^_^ ایشالا خوشبخت و سلامت باشین. :)
    درستش هم همینه. ما ایرانیا توی همه‌ی شئون زندگی، خودمونو بیش از حد درگیر ظواهر می‌کنیم. برای همینه که زندگیا کم‌عمق شده. همه چی بی‌حاصل و سریع می‌گذره. دل‌خوشیاش کم شده. حرکتتون واقعاً قابل تحسینه. آفرین! :)
    پاسخ:
    امان از ما ایرانیا...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">